شناسهٔ خبر: 29496786 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرمايه گذاري 6 هزار و 500 ميليارد توماني در حوزه مکانيزاسيون کشور

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي گفت که دولت تدبير و اميد طي پنج سال گذشته بيش از 6 هزار و 500 ميليارد تومان براي مکانيزاسيون کشاورزي کشور سرمايه گذاري کرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، کامبيز عباسي شامگاه سه شنبه در حاشيه گشايش نمايشگاه ادوات کشاورزي و صنايع وابسته در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بيشترين سهم از اين ميزان سرمايه گذاري با حدود يکهزار ميليارد تومان مربوط به شاليزارها بود.
وي توضيح داد: به طور ميانگين در دولت تدبيري و اميد بين يک و نيم ميليون تا يک ميليون و 700 هزار تومان براي مکانيزاسيون هر هکتار شاليزاري سرمايه گذاري کرد.
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي علت سرمايه گذاري بيشتر در شاليزارها را به خاطر اهميت خودکفايي در توليد برنج به عنوان محصول راهبردي دانست و افزود: همچنين زراعت برنج يک جامعه گسترده يک ميليون و 200 هزار بهره بردار را پوشش مي دهد که اهميت دارد.
وي گفت: در حالي که پيش از دولت تدبير و اميد تنها 12 درصد از برداشت برنجکاري در کشور مکانيزه بود ولي در اين مدت به 80 درصد رسيده است .
عباسي نتيجه افزايش سرمايه گذاري براي مکانيزاسيون شاليزارها را کاهش 50 درصدي هزينه توليد و افزايش درآمد کشاورزان دانست و ابراز اميدواري کرد که فرايند مکانيزاسيون در دو استان گيلان و مازندران تا پايان برنامه ششم به 90 درصد برسد.
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور همچنين پيش بيني کرد که عمليات مکانيزه کشت برنج در حوزه هاي داشت و برداشت در سال زراعي جاري به 150 هزار هکتار برسد.
نمايشگاه ادوات کشاورزي با 65 غرفه و در 2 سالن با فضايي به مساحت بيش از هفت هزار و 500 متر مربع افتتاح شد و همه روزه تا سوم آذر از ساعت 15 تا 21 پذيراي بازديد کنندگان است .
7334/1654
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما