شناسهٔ خبر: 29493757 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به برنامه ها و طرح های پزشکی و بهداشتی

60 پزشک متخصص و 30 تخت دیالیز به بیمارستانها اضافه می شود.

صاحب‌خبر -

نگاهی به برنامه ها و طرح های پزشکی وبهداشتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به بهبود فضاهای فیزیکی درمانی گفت: برخی مشکلات همچنان باقی اما در راستای بهبود خدمات به دنبال افزایش کیفیت خدمات درمانی در فضای موجود هستیم.

دکتر شکرالله سلمان زاده افزود: در روزهای آینده 60 پزشک متخصص به سیستم درمان دانشکده علوم پزشکی اضافه می‌شود.

وی درباره گسترش فضاهای درمانی و افتتاح چندین بیمارستان نیز تاکید کرد: در نظر داریم تخت های بیمارستانی را تا دو هزار تخت افزایش دهیم و برای رفع کمبود پزشکان متخصص بدنبال مدیریت ماندگاری پزشکان در منظقه هستیم که پس از اتمام تعهداتشان منطقه را ترک نکنند. 

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همجواری با کشور عراق را فرصت مناسبی برای گردشگری سلامت خواند و گفت: باید با افتتاح مراکز ویژه و ایجاد زمینه بهره مندی پزشکان از این ظرفیت به قطب درمانی تبدیل شویم.

دکتر سلمان زاده این را هم خاطر نشان کرد که در نظر داریم با جذب اعضای هیأت علمی و توسعه زیرساخت‌های دانشگاه بیمارستان ها را از درمانی به آموزشی درمانی تبدیل شوند که البته ۹۰ درصد این کار انجام شده و تنها یک مانع قانونی بر سر کار وجود دارد که از نمایندگان و منطقه آزاد اروند انتظار داریم در راه تحقق این موضوع ما را یاری کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت دانشکده پزشکی به کل استان تعلق گرفته گفت: ۳۰ درصد ظرفیت دانشکده علوم پزشکی متخص افراد بومی بود اما در دوره قبل سازمان سنجش بومی بودن را به کل استان تعمیم داد و  داوطلبان آبادانی و خرمشهری نتوانستند در این رقابت حضور داشته باشند اما این موضوع در حال پیگیری است.

بیمارستان شهید موسوی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در همه زمینه‌ها می‌تواند به مراجعه‌کنندگان پاسخگو باشد 9 میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شد اما با توجه به محدودیت منابع مالی و کار در منزل خوابید اما این ماجرا در حال پیگیری هستیم با مشارکت سرمایه گذار کار به اتمام می‌رسد در زمینه قلب منحصر به فرد است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تایید کمبود تخت‌های دیالیز گفت: 30 تخت دیالیز قرار است در بیمارستانها اضافه شود که ۲۰ تخت متعلق به بیمارستان شهید بهشتی است.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2860471" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2282599/2860471?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما