شناسهٔ خبر: 29493160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین همایش ملی موتورهای درونسوزدر بابل

دومین همایش ملی موتورهای درونسوز، 17 و 18 بهمن‌ امسال در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مازندران، روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اعلام کرد: صنعت طراحی، ساخت و تولید موتورهای درونسوز به عنوان قلب صنعت خودرو، جایگاهی انکارناپذیر در سنجش شاخص صنعتی و اقتصادی کشور دارد. بنابراین، به منظور هم‌افزایی دست‌آوردهای صنعت و دانشگاه، برگزاری «همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز» از سال 1378 در دستور کار قرار گرفت. در دوره‌های اخیر این همایش بین‌المللی برای پوشش کاملتر همه زمینه‌های مربوط به موتورهای درونسوز، با عنوان «همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت» شناخته می‌شود.

همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز (و نفت) به صورت دوسالانه و متمرکز در پایتخت برگزار می‌شود. با توجه به توسعه روزافزون فعالیت‌های علمی و عملی در حوزه موتورهای درونسوز، انجمن علمی موتور ایران تصمیم گرفت تا در فاصله زمانی بین دو همایش بین‌المللی، یک همایش ملی را با همکاری یکی از دانشگاه‌های خارج از تهران که در حوزه موتورهای درونسوز فعالیت دارد، برگزار نماید. اولین دوره این همایش در سال 1391 در دانشگاه سمنان برگزار شد و پس از یک وقفه، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان میزبان «دومین همایش ملی موتورهای درونسوز» انتخاب شد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - اولین دانشگاه صنعتی شمال کشور - سابقه‌ای 45 ساله دارد که در سال 1387 از بدنه اصلی خود یعنی دانشگاه مازندران جدا و با هویتی مستقل به ادامه فعالیت پرداخت. پیشرفت‌های چمشگیر این دانشگاه سبب شده تا در سالهای اخیر در بسیاری از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی، در زمره دانشگاه‌های برتر کشور و منطقه قرار گیرد. فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه موتورهای درونسوز در این دانشگاه سابقه‌ زیادی دارد و با جذب نیروهای جوان با تخصص موتورهای درونسوز و تأسیس آزمایشگاه پژوهشی موتورهای درونسوز، در این سال‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است. اکنون نیز میزبانی دومین همایش ملی موتورهای درونسوز عرصه دیگری از روند توسعه فعالیت‌های دانشگاه در این زمینه شکل گرفته است. دست‌اندرکاران برگزاری این همایش ملی امیدوارند بتوانند با حمایت و حضور همه محققان و فعالان این عرصه، یک گردهمایی اثربخش و مفید را سازماندهی نموده و نقطه اوج دیگری را در روند پرفراز و نشیب توسعه موتورهای درونسوز کشور خلق کنند.

به منظور اعتلای این همایش و استفاده از ظرفیت‌های متخصصان و صاحبنظران، «نشست هم‌اندیشی کمیته راهبری دومین همایش ملی موتورهای درونسوز با اعضای هیأت رییسه دانشگاه و صاحب‌نظران حیطه موتورهای درونسوز» فردا  چهارشنبه از ساعت 10 الی 12 در دانشگاه صنعت نوشیروانی بابل برگزار خواهد شد.

نظر شما