شناسهٔ خبر: 29487544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

خبر بد دیگری برای اردوی مانشافت: در صورت تساوی لهستان مقابل پرتغال، آلمان باید به سید دوی مقدماتی یورو 2020 فکر کند

مهدی جوانی

احتمال دارد اوضاع برای مانشافت از این هم بدتر شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- آلمان بعد از یک جام جهانی فضاحت بار که به آخری در گروه حتی بعد از کره جنوبی انجامید، بعد از خداحافظی جنجالی مسوت اوزیل از تیم ملی، پای به رقابت های جدید لیگ ملت های اروپا گذاشت و از قضا در سخت ترین گروه رقابت ها، با هلند احیا شده و فرانسه قهرمان جهان همگروه شد.

اوضاع در این رقابت ها هم برای قهرمان سابق جهان خوب پیش نرفت و آنها از 4 بازی، حتی یک برد هم کسب نکردند. آلمان ها در جربان دو تساوی و دو باخت شان، تنها 3 گل زدند و 7 گل دریافت نمودند. این نتایج که می توانست با نتیجه گیری دیشب آنها مقابل اورانخه، التیام پیدا کند، آنها را به قعر گروه اول لیگ ملت های اروپا و سطح دوی این رقابت ها فرستاد.

الان اشپورت آینتس، خبر بد دیگری مخابره کرده است. این خبرگزاری آلمانی، اعلام کرده این نتایج حتی ممکن است منجر به قرار گرفتن آلمان در سید دوی رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا (یورو 2020) بشود. داستان از این قرار است که رقابت های مقدماتی یورو 2020 قرار است در ده گروه انجام شود که از هر گروه دو تیم راهی آن تورنمنت می شوند. ده تیم سید یک این رقابت ها از بین 12 تیم سطح یک لیگ ملت های اروپا برگزیده می شوند و با این احتساب که ایسلند با نتایجی که کسب کرده، تیم دوازدهم است، رتبه یازدهم به یکی از تیم های آلمان یا لهستان خواهد رسید. آلمان کارش تمام شده، ولی لهستان رده یازدهمی که 3 گل زده و 5 گل (2 گل کمتر نسبت به آلمان) خورده، شانس این را دارد که با نتیجه گیری در بازی امشب (سه شنبه) مقابل پرتغال، جای آلمان را در رده دهم گرفته و سید یک رقابت های مقدماتی یورو 2020 را برای خود رزرو کند. 

بدی قرار گرفتن در سید دو برای آلمان در این است که احتمالا باید همگروهی با یکی از تیم های مدعی یورو 2020 همانند فرانسه، اسپانیا یا انگلیس را به جان بخرد. اگر لهستان برابر پرتغال مساوی کند یا برنده بازی باشد، آلمان باید به فکر سید دو باشد، ولی در صورت باخت یاران لواندوفسکی مقابل سلسائوی اروپا، این آلمانی ها خواهند بود که به دلیل کسب یک امتیاز بیشتر نسبت به همسایه شان، در رده دهم خواهند ایستاد. 

یواخیم لوو هم دیروز صحبت های کوتاهی در ARD انجام داد و اظهار امیدواری کرد پرتغال برنده مسابقه امشب باشد:

امید به پیروزی پرتغال داریم، ولی در هر حال از حضور در کنار هر رقیبی در مقدماتی یورو 2020، استقبال می کنیم.

نظر شما