شناسهٔ خبر: 29485589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش سازه های دریایی فرصتی برای تعامل با شرکتهای خارجی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به حضور نمایندگان ۳۶ کشور در همایش بین المللی سواحل و سازه‌های دریایی (آیکوپماس ۲۰۱۸) فرصت مناسبی برای رشد و توسعه مناسبات شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا الهیار در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (آیکوپماس 2018) با حضور نمایندگان دهها شرکت از 36 کشور گفت: در این همایش مهم، مقدمات مذاکره و توسعه و تقویت روابط بین شرکت های داخلی و خارجی فراهم شده است.
وی افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی از تجهیزات و فناوری های دریایی و سازه های مختلف برگزار خواهد شد که در آن، شرکت های داخلی و خارجی حضور دارند و مقدمات مذاکره و توافق برای همکاری فراهم شده است.
الهیار با بیان اینکه در مدیریت یکپارچه سواحل که جزو برنامه های مهم سازمان بنادر است، جانمایی و کاربری مناطق در نظر گرفته شده است، گفت: قرار بر این است که مدیریت کلان استانی بر مبنای مدیریت یکپارچه عمل کند تا اجماعی بین استان ها و سازمان های اجرایی بوجود آید.
وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه علوم دریایی و دریانوردی از کشورهای منطقه جلوتر است گفت: در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل و سازه های دریایی، اساتید مطرح و معروف این حوزه حضور خواهند داشت که تاکنون حضور نمایندگانی از 36 کشور قطعی شده است درحالیکه سال گذشته نمایندگان 27 کشور حضور داشتند که در مجموع 1300 نفر در همایش شرکت کرده بودند.
وی با تاکید اینکه بر اینکه نمایشگاه جانبی با حضور شرکتهای مهندسی و پیمانکاری برگزار می شود، گفت: اتحادیه ها و انجمن های بین المللی همچون یونسکو از برگزاری این همایش حمایت کرده اند و در داخل نیز انجمن ها و تشکل های ایرانی حضور و همکاری فعال دارند.
معاون مهندسی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه ایران باید طراحی سازه های خود را با تکیه بر وجوه فرهنگی و اقلیمی خود داشته باشد گفت: پیش از این در سازه ها از استانداردهای کشورهایی چون ژاپن و آمریکا استفاده می شد که بعدا، مهندسان ایرانی ضوابط و استانداردهای لازم را تدوین کردند و سازمان برنامه و بودجه آن را برای لازم الاجرا بودن تصویب کرد.
وی با اشاره به اینکه ایران عضو انجمن زیرساخت های آبی (پی یانگ) است گفت: این انجمن مربوط به سازه های دریایی است و ایران تنها کشور آسیایی است که در آن حضور دارد و به عنوان بیست و دومین عضو پذیرفته شده است.
الهیار با تاکید بر اینکه ایران سومین کشوری است که نرم افزار خاص این بخش را طراحی کرده که هم اکنون به صورت آزمایشی استفاده می شود، گفت: هم اکنون دستاوردهای خوبی در این بخش به دست آمده که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است چراکه در این همایش طرح ها و ایده های دانش بنیان ها مربوط به تجهیزات و سازه های بندری رونمایی خواهد شد.
سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (آیکوپماس 2018) از 5 تا 7 آذر با حضور کارشناسان، مسئولان، متخصصان و مدیران ارشد سازمان های دریایی و اندیشمندان و متخصصان خارجی در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما