شناسهٔ خبر: 29483030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محفل شعر وحدت در دلگان

خبرگزاری صداوسیما

به مناسبت هفته وحدت محفل شعر اهل بیت (ع) با حضور شاعران شیعه و سنی در شهرستان دلگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور در این مراسم گفت : آن چه که قرآن کریم از ما به عنوان امت واحده اسلامی طلب می‌کند این است که از لحاظ معارف وحیانی و شریعت نبوی سرنوشت جامعه اسلامی را سرنوشت خویش بدانیم.
حجت الاسلام حاتمیان افزود : پیام هفته وحدت حفظ اقتدار، صلابت و عظمت ملت اسلامی در پرتو شناخت معارف بنیادی اسلام و قرآن و عمل به آموزه های دین و سنت نبوی است
وی تاکید کرد : اگر امت اسلامی حقیقت دین و سنت را درست بشناسند و بر اساس آن عمل کند، قطعا امت واحده قرآنی شکل خواهد گرفت و استقلال، عظمت و اقتدار آنها هم روز به روز تقویت خواهد شد.
همچنین در این مراسم امام جمعه اهل سنت و فرماندار دلگان بر بصیرت افزایی و آگاهی در مقابل ترفندهای دشمنان، کنار گذاشتن تعصبات قومی و توجه به مشترکات دینی تأکید کردند.
دراین مراسم شاعران شیعه و سنی به سرودن اشعار خود حول محور وحدت پرداختند و در پایان مراسم از جمعی از شاعران قدردانی شد.

محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان

مدیر کل ادیان ومذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در نشست صمیمی علمای شیعه و سنی شهرستان ایرانشهر گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، سرمایه گذاری می کنند اما تنها راه مقابله با آنان تقویت وحدت عملی بین مسلمانان است.

امام جمعه ایرانشهر هم با تبریک هفته وحدت  گفت :کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای بنام شیعه و سنی به دنبال اختلاف و توهین به اعتقادات مسلمانان هستند منادیان تفرقه اند که از دشمنان اسلام تغزیه می‌شوند.

حجت‌الاسلام بزمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان  هم به  اهمیت نقش علما در هدایت و راهنمایی مردم پرداخت و گفت : همه ما وظیفه داریم مردم را نسبت به ترفندهای دشمنان مبنی بر ایجاد اختلاف بین امت اسلام آگاه کنیم.

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر هم گفت : در دنیای امروز که دشمنان و بدخواهان از هر طرف در صدد تسخیر و برهم زدن مرزهای اعتقادی و فرهنگی مسلمانان هستند همه باید هوشیار و بیدار باشیم.

محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان

همچنین حجت الاسلام حاتمیان مدیر کل ادیان و مذاهب  سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست هم اندیشی علمای تشیع و تسنن شهرستان سرباز که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در مسجد جامع شهر پارود برگزار شد ایجاد وحدت میان اقوام و مذاهب کشور را تنها رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تمامی دسیسه های بيگانگان دانست و گفت هر چه مسلمانان بیشتر در کنار یکدیکر قرار گیرند یاس و نامیدی دشمن بیشتر میشود.

محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان
 

به مناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر واغاز هفته وحدت مراسم محوری هم در شهرستان سیب و سوران با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد که در این مراسم سخنرانان بر نقش محوری پیامبر ووحدت در سعادت جوامع اسلامی وبشری تاکید کردند

محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان محفل شعر وحدت در دلگان

نظر شما