شناسهٔ خبر: 29482998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در سرعین

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام شاه اسماعیل صفوی در سرعین برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج  در سرعین

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،هوشنگ خوش‌لحن، رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل افزود: یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی شطرنج از ۲۱ تا ۲۸ آذرماه به میزبانی شهرستان سرعین برگزار خواهد شد.

وی گفت: تاکنون شطرنج‌بازانی از پنج کشور جهان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰ کشور نیز افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل افزود: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام شاه اسماعیل صفوی در رنکینگ و رتبه‌بندی شطرنج‌بازان در سطح جهانی نیز تاثیرگذار بوده و این موضوع سطح فنی و حساسیت رقابت‌ها را افزایش خواهد داد.

خوش‌لحن از برگزاری این مسابقات به صورت اوپن خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ نفر از اساتید بزرگ شطرنج ایران و جهان در جام بین‌المللی سرعین حاضر خواهند شد و به دلیل میزبانی استان؛ استقبال بسیار چشمگیری را از علاقه‌مندان به شطرنج اردبیل را شاهد خواهیم بود.

وی به احتمال حضور ۷۰ شطرنج‌باز اردبیلی در این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون حضور شطرنج‌بازانی از کشورهای قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق در جام بین‌المللی شطرنج سرعین قطعی شده است.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل یادآور شد: برگزاری چنین مسابقاتی در معرفی هر چه بیشتر استان به گردشگران و ورزشکاران داخلی و خارجی مفید خواهد بود و می‌توان از جذابیت‌های ورزش در رونق صنعت گردشگری به بهترین شکل ممکن سود جست.

انتهای پیام/ع

سرعین میزبان مسابقات بین المللی شطرنج

 

نظر شما