شناسهٔ خبر: 29478047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انعکاس سفر جرمی هانت به تهران در رسانه‌های جهان

رویترز اعتقاد دارد در حالی آمریکا و دونالد ترامپ از معاهده هسته‌ای بین قدرت‌های جهان و ایران خارج شده است که هنوز اروپا به این قرارداد پایبند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ،   جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس برای گفتگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد و این درحالی است که سفر وی در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است. سفر جرمی هانت در نگاه خبرگزاری انگلیسی رویترز مربوط به آینده معاهده هسته‌ای و ادامه برجام است.

 

رویترز اعتقاد دارد در حالی آمریکا و دونالد ترامپ از معاهده هسته‌ای بین قدرت‌های جهان و ایران خارج شده است که هنوز اروپا به این قرارداد پایبند است و این سفر می‌تواند در نوع خود مهم و برای آینده رابطه ایران با اروپا و جهان موثر و دارای اهمیت باشد.

 

هانت در این سفر در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر تعهد کشورش برای ادامه توافق هسته‌ای تاکید کرد و به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی و انگلیس بر خلاف آمریکای تحت سلطه ترامپ نمی‌تواند با تحریم‌هایش مقابل این توافق ایستادگی کند.

 

روزنامه‌های انگلیسی نیز به این سفر پرداختند و در راس آنها گاردین به موضوع حساس گفتگوی هسته‌ای اشاره کرده است و نوشت که توافق هسته‌ای ایران در شرایط فعلی یک عامل حیاتی برای ثبات در خاورمیانه‌ است. البته خیلی از رسانه‌های خارجی نیز روی درخواست هانت از جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان تبعه انگلیس اشاره کردند.

 

آسوشیتدپرس به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران پرداخت و نوشت: در کنار صحبت‌های در رابطه با توافق هسته‌ای انتظار می‌رود درباره مسائلی مثل سوریه و یمن نیز گفتگوهای موثری بین مقامات دو کشور صورت پذیرد.

 

ایندیپندنت روزنامه دیگر انگلیس درباره دیدار مقامات ایران و انگلیس به موضوعات تکراری دیگر روزنامه‌های انگلیسی پرداخت و به موضوع زندانی شدن نازنین ساغری پرداخت که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شده است.

 

اسپوتنیک هم با اشاره به این سفر از تمایل هانت برای انجام مذاکرات صلح‌آمیز برای حل درگیری‌های یمن خبر داد و نوشت: هانت پیش از سفر به ایران توافق هسته‌ای را یک توافق مهم دانسته که همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند.

نظر شما