شناسهٔ خبر: 29474494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترکیه برای تحقیقات سازمان ملل درباره قتل خاشقجی درخواستی نکرده است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با دبیرکل این سازمان، درخواستی برای تحقیقات سازمان ملل درباره پرونده قتل جمال خاشقجی مطرح نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به دیدار آنتونی گوترش، دبیر کل این سازمان با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد: آنها درباره یمن، سوریه، قبرس و همچنین ماجرای قتل جمال خاشقجی صحبت کردند.

او در ادامه درباره تحقیقات احتمالی سازمان ملل متحد درباره پرونده قتل این خبرنگار منتقد صعودی در کنسولگری عربستان، تصریح کرد: ما از جانب طرف ترکیه‌ای درخواست رسمی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

در همین حال، چاووش‌اوغلو پس از ملاقات اخیر با گوترش در حالی که مقر سازمان ملل متحد را ترک می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه خواستار تحقیقات بین‌المللی درخصوص ماجرای قتل خاشقجی شده است، گفت: ما تمامی ابعاد این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود، دبیرکل این سازمان این اختیار را ندارد که بدون داشتن مجوز بخش قانون‌گذار این سازمان، در راستای انجام تحقیقات در پرونده خاشقجی اقدام کند.

دوجاریک روز جمعه گفته بود: اگر کشوری درخواست رسمی برای تحقیقات در پرونده خاشقجی داشته باشد ما مسلماً محتوای این درخواست را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی درباره اظهارات اخیر مقامات ترکیه مبنی بر لزوم انجام تحقیقات بین‌المللی گفته بود: ما تا به این لحظه درخواست رسمی برای انجام تحقیقات بین المللی دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما