شناسهٔ خبر: 29474219 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پایان کار جشنواره ملی تئاتر آیات/ ایکنا به‌عنوان رسانه برتر معرفی شد

گروه فرهنگی ـ در مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات از خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه برتر این جشنواره تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات شامگاه دوشنبه، 28 آبان‌ماه در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با معرفی گروه‌های برگزیده برگزار شد.
در این مراسم خبرگزاری ایکنا و روزنامه خبر جنوب به عنوان رسانه‌های برتر این جشنواره معرفی شدند که در آن از زهرا عسکری، خبرنگار ایکنا و غیاث ملک‌حسینی خبرنگار روزنامه خبر جنوب تجلیل به عمل آمد.

وحدت مهم‌ترین عامل بقا برای یک جامعه است
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن ستودن و افتخار از فرا رسیدن هفته ارزشمند و سترگ وحدت گفت: وحدت مهم‌ترین عامل بقا برای یک جامعه است.
وی به برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات ظرفیت آن را دارد تا اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی را نمایان سازد؛ چرا که این هنر یک زبان انسانی و بین‌المللی است و تلاش شده تا نمایش‌های این جشنواره در این مسیر حرکت کرده و از همه مهم‌تر توجه به این مهم را گوشزد می‌کند که موضوع و رویکرد آن از منظر قرآن کتاب آسمانی و کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش در نظر گرفته شده است.

پایان کار جشنواره ملی تئاتر آیات/ ایکنا به‌عنوان رسانه برتر معرفی شد

مبانی تئاتر باید جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی و مردم باشد
سهرابی بیان کرد: مبانی تئاتر همان گنجایش‌های فرهنگی تئاتر است که باید جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی و مردم این جامعه نیز باشد که این جشنواره با تمام توانش برای رسیدن به این مهم تلاش داشته و در آینده نیز به دنبال این رویکرد؛ تولیدات خود را عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر دنبال خواهد کرد.
مدیرکل ارشاد فارس ادامه داد: در این مسیر باید تدوین مبانی مورد نیاز تکنیکی در نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری و سایر بخش‌ها بر پایه تلاش و کار جشنواره و نظرات کارشناسی باشد تا به مرور زمان به مضامین مورد نیاز نزدیک شویم و از افق مورد نظر جشنواره دور نشویم و با برگزاری نشست‌های پژوهشی به مبانی نظری نزدیک‌تر شویم که این مهم با توجه به اجرای عمومی و زمان‌های اجرا در طول سال نیز می‌تواند اتفاق بیفتد و در این اجراها کارگاه‌های آموزشی و نقد و بررسی را با حضور اصحاب فن و اساتید مطرح برپا کنیم.
وی در پایان یادآور شد: این ارزش‌گذاری گروه‌های نمایشی برای برپای جشنواره‌ای مهم که توجه به زیرساختارهای معنوی و هنری جامعه دارد را می‌ستایم و از تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و هنرمندانی که ما را در این مسیر همراهی کرد‌ه‌اند کمال تشکر و قردرانی دارم و امیدوارم این راه با برنامه‌ریزی و خلق آثاری ماندگار همیشه پرچم‌دار حوزه دین و دین‌مداری آن هم از طریق هنر تأثیرگذار نمایش باشد و مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی نیز ما را همراهی کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم گروه‌های برگزیده این جشنواره که برای نخستین بار به میزبانی شیراز و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با مشارکت موسسه ذکر جمیل برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.
انتهای پیام

نظر شما