شناسهٔ خبر: 29472196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

هرمزگان نمادی برای وحدت مسلمانان است

بندرعباس- ایرنا- نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت اتحاد و همدلی مردم هرمزگان، این خطه از کشور عزیزمان امروز در جهان اسلام به عنوان نمادی برای وحدت مسلمانان شناخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین هاشمی تختی عصر دوشنبه در جمع مردم بندرعباس ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: استقرار عقلانیت و تدبیر در حوزه روابط اجتماعی هرمزگان ، بی شک ریشه در خیرخواهی و نیک اندیشی علمای استان دارد که به درستی به الگویی برای سایر استانها و حتی جهان اسلام تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: بر این عقیده هستیم که تاکید بر روی همدلی و ترویج وحدت و مودت می ‌تواند راهگشای بسیاری از امور در هرمزگان و کشور باشد.
هاشمی تختی افزود: از همین رو بنای همکاری و تعامل خودبا سایر نمایندگان استان و همچنین مسئولان در سطح استانی و ملی را بر مبنای همدلی و صداقت گذاشته ایم و در این مسیر به دستاوردهای قابل ملاحظه ای دست یافته ایم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: هفته وحدت از یادگارهای ماندگار امام خمینی (ره) است و اگر امروز ایران اسلامی از آرامش و توسعه پایدار بهره مند است، به برکت درایت و دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب و همچنین همراهی و عقلانیت مردم این سرزمین، از تمام ادیان و مذاهب است.
هاشمی تختی تصریح کرد: وحدت نقش بسیار زیادی در پیروزی، حفظ و بدون شک در تدوام انقلاب اسلامی داشت و امروز برای عالم اسلام وحدت و همدلی یک ضرورت انکارناپذیر است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه مسلمانان بیشتر به دنبال حفظ و تقویت وحدت باشند باعث یاس دشمنان شده و سد محکمی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان خواهد بود.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در شرایطی که دستهای پیدا و پنهان دشمنان اسلام در اواخر دهه50 و اوایل دهه 60 شمسی سرگرم ایجاد فتنه و اختلاف افکنی در میان مسلمانان بودند، 12 تا 17 ربیع الاول هر سال قمری را که آغاز و پایان آن طبق دو روایت شیعه و سنی ولادت رسول اکرم (ص) می باشد، به عنوان هفته وحدت تعیین کردند.
7198/6048

نظر شما