شناسهٔ خبر: 29470764 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرعامل شرکت رنو-نيسان در ژاپن بازداشت شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- مديرعامل شرکت فرانسوي-ژاپني `رنو-نيسان` روز دوشنبه به اتهام فساد مالي، تفهيم اتهام و بازداشت شد.

به گزارش شبکه تلويزيوني فرانس 24، `کارلوس گوسن` متهم است که بخشي از درآمد شرکت `رنو - نيسان` را اعلام نکرده است. به همين علت پليس ژاپن امروز وي را پس از تفهيم اتهام بازداشت کرد.
مديرعامل فرانسوي اين شرکت خودروسازي، بعد از افشاء شدن اين که از سال 2011 به مدت پنج سال نزديک به 38 ميليون يورو از درآمد خود را اعلام نکرده، تحت پيگرد قانوني نظام قضايي ژاپن قرار گرفته است.
مقامات قضايي ژاپن معتقدند `گوسن`، علاوه بر پنهان کردن بخشي از درآمد، اتهامات ديگري نيز از جمله `سوء استفاده شخصي از دارايي‌هاي شرکت` مرتکب شده است.
شرکت نيسان اعلام کرد که مديرعامل فرانسوي اين شرکت را بعد از اطلاع از اتهامات `سوء استفاده از مقام` و پيگرد قانوني اخراج مي‌کند.
بازداشت `گوسن` مورد تائيد کاخ اليزه نيز قرار گرفته است و امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه در واکنش به اين موضوع گفت هنوز براي اظهار نظر اطلاعات کافي در دست نيست اما پاريس از نزديک موضوع را دنبال خواهد کرد.
شرکت رنوي فرانسه نيز اعلام کرد که هئيت مديره اين شرکت هر چه سريع‌تر جلسه‌اي براي بررسي اين موضوع تشکيل خواهد داد.
علاوه بر `گوسن`، `گِرِک کلي` يکي ديگر از مديران ارشد شرکت `رنو-نيسان آليانس` نيز به اتهام مشارکت در اين موضوع، بازدشت شده است.
با اعلام بازداشت مدير فرانسوي اين شرکت خودروسازي، ارزش سهام رنو در پاريس بيش از 10 درصد کاهش داشت.
شبک**اروپام**9041**1708
انتهاي پيام /*

نظر شما