شناسهٔ خبر: 29468612 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور و پنجاب پاکستان تفاهم نامه امضا کردند

تهران- ایرنا- امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و پنجاب پاکستان و کسب 14 مقام برتر جشنواره قرآن از جمله اخبار دانشگاه پیام نور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در بازدید از دانشگاه پنجاب پاکستان بر ضرورت گسترش تعامل دانشگاه پیام نور با دیگر کشورها تاکید کرد و گفت: مهم ترین برنامه دانشگاه پیام نور، گسترش دیپلماسی علمی است و امضای تفاهم نامه های مشترک نقشی موثر در دستیابی به این اهداف و همچنین توسعه و گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری دارد.
احمد نیاز اختر، رئیس دانشگاه پنجاب پاکستان نیز ضمن استقبال از گسترش تعاملات بین دو کشور، آمادگی دانشگاه پنجاب را برای همکاری مشترک با دانشگاه پیام نور اعلام کرد.
براساس گزارش روز دوشنبه دانشگاه پیام نور ، طبق این تفاهم نامه، دانشگاه پیام نور و پنجاب در زمینه بهره مندی از اساتید دو دانشگاه در حوزه تدوین منابع آموزشی رشته زبان و ادبیات فارسی و چاپ مشترک کتاب، ارتقای سطح نشریات علمی دو کشور، برگزاری دوره های تحصیلی و مجازی آموزشی، ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان جهت ادامه تحصیل در ایران و پاکستان، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های دانش افزایی و پژوهشی کوتاه مدت برای اساتید و راه اندازی کرسی های مرتبط با ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی همکاری می کنند.

** اعلام نتایج سی وسومین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشگاهیان
دانشگاه پیام نور توانست 14 مقام برتر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان را به خود اختصاص دهد.
این دانشگاه در بخش آوایی به 8 مقام برتر جشنواره و در بخش های ادبی، هنری و فناوری به 6 مقام برتر دست یافت .

**مهمترین دغدغه فرهنگی در کشورعدم شناخت مخاطب است
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در نشست با شورای فرهنگی دانشگاه های پیام نور خراسان رضوی و شمالی با بیان اینکه مهم ترین مسئله فرهنگی عدم شناخت مخاطب است، گفت: باید برای هر مخاطب برنامه متفاوتی تدوین شود تا مخاطب شناسی کاملی به وجود آید.
محمد هادی امین ناجی، بر ضرورت افزایش رفتارهای فرهنگی تاکید و اظهار داشت: برنامه های فرهنگی زیاد است اما رفتارهای فرهنگی باید افزایش یابد.
به گفته وی اعتبار شورای فرهنگی نباید با مسائل مالی تقلیل پیدا کند و با رصد مناسب برنامه های فرهنگی و مشکلات اجتماعی می توان برنامه های محوری و مناسبی را ارائه کرد.
وی افزود: شورای فرهنگی باید مکانی برای هم اندیشی و اتاق فکری برای بررسی مشکلات باشد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بخشی از مشکلات اساسی در دانشگاه ها حل می شود.
**9489**1601**

نظر شما