شناسهٔ خبر: 29468610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقرار پزشک خانواده در مراکز بهداشت

در مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت کشور از این پس پزشک خانواده مستقر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ رییس مرکز گسترش شبکه بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه نخستین همایش تخصیص منابع بر مبنای عملکرد در حوزه سلامت گفت:هم اکنون در مراکز بهداشت و پایگاه سلامت سراسر کشور پزشکان عمومی، ماما، مراقبان بهداشتی و سلامت، مشاوره و روان شناسان بیش از 90درصد نیاز خانواده ها را بر طرف می کنند اما از امسال 70دانش آموخته پزشکی تخصصی خانواده به کار گرفته می شوند و به مرور در همه مراکز این پزشکان به کار گرفته می شوند.
دکتر شریعتی با بیان اینکه سامانه یکپارچه بهداشت یا سیب در مراحل پایانی تکمیل شدن است گفت: بر اساس نظر سنجی پیامکی که از مراجعان مراکز بهداشت گرفته شده است حدود 96درصد از خدمات راضی هستند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 75میلیون نفر درکشور پرونده الکترونیک دارند گفت:از این تعداد تا کنون 52میلیون نفر از خدمات بهداشتی استفاده کرده اند.
رئیس مرکز گسترش شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به توزیع خدمات در سراسر کشور گفت: بیشتر خدمات به مناطق محروم و مکان های که بخش خصوصی و بیمه ها حاضر به سرمایه گذاری نیستند ارائه می شود.
در همایش دو روزه همایش تخصیص منابع بر مبنای عملکرد در حوزه سلامت 135معاون فنی و اجرایی و مدیران گروه های توسعه شبکه بهداشت سراسر کشور حضور دارند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2855901" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2281649/2855901?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما