شناسهٔ خبر: 29466079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مزرعه‌ای در عمق دریا+فیلم

خبرگزاری میزان- گروهی از ماهی گیران کشور کلمبیا در اقدامی جالب دست به پرورش صخره‌های مرجانی زدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، گروهی از ماهی گیران کشور کلمبیا در اقدامی جالب دست به پرورش صخره‌های مرجانی زدند. در واقع هدف اصلی این افراد احیای مجدد طبیعت از دست رفته در این منطقه و همچنین مبارزه با نابودی یکی از خاص‌ترین اکوسیستم‌های موجود در سیاره زمین اعلام شده است. عملیات انتقال و کاشت اولین گروه از صخره‌های مرجانی که در دریا پرورش داده شده اند، انجام شده و نتایج به دست آمده امیدوار کننده بوده است.

این گروه که دغدغه محیط زیست دارند، موفق شدند تا با انتقال صخره‌های مرجانی، حدود ۸۵ درصد از این اکوسیستم را نجات دهند.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/468907/1871741?width=400&height=300"></script></div>

جالب است بدانید مجمع الجزایر سن آندرس و پروویدنسیا در کلمبیا، زیستگاه ۸۰ درصد از صخره‌های مرجانی جهان به حساب می‌آیند. علاوه بر آن، یونسکو در سال ۲۰۰۰ این مجمع الجزایر را به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام کرده است.


این در حالی است که منتقدین به این پروژه بر این باورند که انتقال صخره‌های مرجانی نمی‌تواند به تنهایی مشکل این اکوسیستم مهم را در جهان رفع کند.


شایان ذکر است، در حدود نیم میلیارد نفر از جمعیت کل دنیا از لحاظ اقتصادی و تغذیه به صخره‌های مرجانی وابسته هستند.

علاوه بر آن، صخره‌های مرجانی همانند دژی محکم عمل می‌کنند تا ساحل را در برابر هجوم طوفان‌های سهمگین محافظت کنند. به گفته کارشناسان بزرگ‌ترین تهدید برای صخره‌های مرجانی، فعالیت‌های غلط بشر و تغییر الگو‌های آب و هوایی اعلام شده است. تغییرات آب و هوایی از دو سال بیش، نیمی از صخره‌های بزرگ مرجانی را به کام نابودی کشانده است.



انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما