شناسهٔ خبر: 29465340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري همايش توزيع کلاه ايمني رايگان و آموزش ارتقاء ايمني موتورسيکلت سواران توسط پليس راه استان ايلام

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا_ با ترغيب و تشويق موتور سواران به استفاده از کلاه ايمني مي توان آمارآسيب هاي ناشي از تصادفات موتورسيکلت سواران را کاهش داد .
به گزارش آريا، رئيس پليس راه استان ايلام از برگزاري  همايش توزيع کلاه ايمني رايگان و آموزش ارتقاء ايمني موتورسيکلت سواران قانونمند که در روستاي مهر شهرستان ملکشاهي  توسط کارشناسان آموزش اداره کنترل راههاي روستايي اين پليس با همکاري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي  و مسئولين اين شهرستان  برگزار شد خبر داد .
سرهنگ رضا همتي زاده گفت:  موتور سيکلت بر خلاف خودرو  از نظر ساختار شکلي فاقد ايمني و تعادل بوده و در موقع تصادف هيچگونه سيستم محافظتي براي راکب و سرنشينان وجود ندارد و راکبان موتورسيکلت سوار بر خلاف رانندگان خودروها تمام اعضاي بدن آنها بخصوص سر وگردن در موقع تصادف بيشتر در معرض ضربات  و خطرات ناشي از سوانح رانندگي قرار مي گيرد . 
وي ادامه داد و گفت : کلاه ايمني يکي از وسايل ضروري در حين موتورسواري مي باشد زيرا موتورسيکلت  ميزان سرعت بالاي که دارد از خطرناکترين وسايل نقليه اي به شمار رفته و درصد بالايي از تلفات جاده اي  در جاده هاي برون شهري اين استان به خود اختصاص داده بود که اين پليس با اجراي اين طرح ها  توانسته است نسبت به کاهش مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي اين دسته از وسايل نقليه را به حداقل بر ساند .

وي  با اشاره به اينکه برابر ماده 19 قانون رسيدگي به تخلفات استفاده از کلاه ايمني براي کليه راکبان و ترک نشينان هر نوع موتورسيکلت اجباري دانسته و در صورت عدم استفاده از آن  برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
وي در پايان با اشاره به توزيع تعداد 70 کلاه ايمني بين موتور سوران گفت: با توجه به اينکه موتورسيکلت سواران نيز بسيار آسيب پذير هستند ،انتظار داريم با  توزيع کلاه ايمني رايگان در روستاهاي هدف شاهد کاهش چشمگير تصادفات موتورسيکلت سواران باشيم.

نظر شما