شناسهٔ خبر: 29463238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/ ۲۸ آبان ۹۷

اعلام اسامی داوران ۲ بخش جشنواره مقاومت/ اخباری از جشنواره تئاتر کودک

فرهاد قائمیان، کورش زارعی،‌ محمود عزیزی، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی‌مرند، داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس،‌ داوران بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» معرفی شدند. فرهاد قائمیان، کوروش زارعی، محمود عزیزی، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی مرند داوران بخش صحنه‌ای و سیاوش طهمورث، امیرحسین شفیعی، وحید لک به‌ عنوان داوران بخش خیابانی شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» معرفی شدند.

شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۶ تا ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار خواهد شد.

*اخباری از جشنواره تئاتر کودک

نمایش «جوجه اردک زشت» به کارگردانی تدورا پاپووا لازوروا از کشور ترکیه در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا خواهد شد. این نمایش داستان جوجه اردک زشتی است که توسط سرنوشت مورد امتحان قرار می‌گیرد و سرانجام تبدیل به یک قو جوان سرزنده می‌شود.  

این نمایش داستانی خیالی پر از رویا است که توسط کمپانی اسانلِر کاکلِوی تولیده شده است. مسعود ریدوان سان اوغلو، بیرکان سان اوغلو و دوریم اِلیف وارول بازیگران نمایش محسوب می‌شوند. نویسنده اثر هانس کریستین اَندرسون است و نمایش به کارگردانی تدورا پاپووا لازوروا اجرا خواهدشد. 

*پیام مریم کاظمی به جشنواره تئاتر کودک

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی که به این مناسبت نوشت آموزش انسان بودن و بهره مندی از هنر و زیبایی را برای کودکان سرلوحه اهداف زندگی دانست. کاظمی در بخشی از این پیام آورده است: یک چهارم یک قرن گذشت، نسلی تغییر کرد. امروز دیگر ۲۵ سال برای اختصاص واژه تفاوت نسل‌ها خیلی طولانی است. تفاوت‌ها به اندازه سن کودکان کوتاه و گذراست.  هر کودکی که متولد می‌شود تا به سن مدرسه برسد نسلی دیگر متولد می‌شود. به فرزندان خویش بیندیشید. به فرزندان خود کمک کنید شهروندانی مسئول و کارآمد باشند.

این  کارکرد و هدیه جادویی تئاتر زنده است که نقطه نظرها و تئوری‌ها را محقق می‌کند. به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند بیاموزند و احساس کنند و ارتباط برقرار کنند. رفتارهای متفاوت را در موقعیت‌های متفاوت درک کنند. در شرایط پیشنهادی محدود، مشق زندگی و نقشی از عواطف از طریق عمل و گفت‌وگو رسم کنند، افکار و احساسات و رویاهایشان را جهت دهند، اعتماد به نفس و قدرت ابراز وجود و خلاقیت را توسعه دهند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه با دبیری مریم کاظمی و به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

*گروه داوری بخش مسابقه صحنه‌‌ای جشنواره بین المللی تئاتر الف شکل گرفت

فرهاد آییش، کیومرث مرادی و هاکان یولاندر از سوئد داوری آثار بخش مسابقه صحنه‌‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر الف را عهده‌دار شدند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر الف با دبیری نادر برهانی مرند و ریاست هومن بیگ‌نژاد از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار می‌شود. 

*معرفی زوج چهارم از بازیگران «خروس لاری»

مهسا ایرج پور و سیمین کرامتی به همراه نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، یاسمن ادیبی و امیرحسین رستمی گروه بازیگری نمایش «خروس لاری» به نویسندگی و کارگردانی امید سهرابی را شکل داده‌اند.

مهسا ایرج پور پیش از این در نمایش های «خانه‌ای در انتهای خیابان بهار» و «ماضی استمراری» ندا هنگامی، «به مناسبت ورود اشکان» پوریا کاکاوند، «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» شهاب حسین پور و «تیم شنا» جابر رمضانی به ایفای نقش پرداخته است.

«خروس لاری» از ۹ آذر در سالن ناظرزاده کرمانیِ تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما