شناسهٔ خبر: 29461391 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با آموزش مجتبی ملک زاده/

دوره های پیشرفته آموزش «خط شکسته» در باغ موزه هنر ایرانی آغاز می شود

دوره های پیشرفته آموزش خوشنویسی «خط شکسته» زیر نظر استاد مجتبی ملک زاده از روز جمعه ۲ آذرماه ۱۳۹۷ در باغ موزه هنرایرانی آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دوره های پیشرفته آموزش «خط شکسته» از روز جمعه 2 آذرماه 1397 زیر نظر استاد «مجتبی ملک زاده» آغاز می شود.این دوره آموزشی به صورت هر ماه یک جلسه برگزار می شود و نخستین جلسه آن از ساعت 14 روز جمعه دوم آذر در باغ موزه هنر ایرانی تشکیل خواهد شد.

 

مجتبی ملک‌زاده از خوش‌نویسان بنام ایران به ویژه در حوزه خط شکسته به شمار می‌آید. سطح توانمندی وی ، انجمن خوش‌نویسان ایران را برآن داشت که در سال ۱۳۷۸  مدرک درجه استادی را به وی اعطا کند. یک‌سال بعد نیز به عنوان عضوشورای تشخیص و ارزشیابی هنری انجمن خوش نویسان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

 

برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی خوش‌نویسی جهان اسلام در سال 1376 تابه امروز آثار و کتب گوناگونی را کتابت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری همچون : ترجیع‌بند هاتف اصفهانی، گزیده غزلیات و رباعیات خواجوی کرمانی، گزیده غزلیات و رباعیات فواد کرمانی، دیوان درویش عبدالمجید طالقانی، ترکیب‌بند محتشم کاشانی، مناجات منشور حضرت امیرالمومنین علی (ع)، نخستین قرآن تاریخ به خط شکسته و مناجات منظوم منسوب به حضرت علی (ع) اشاره کرد.

 

علاقه‌مندان به حضور در دوره‌های پیشرفته خط شکسته استاد ملک‌زاده، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت باغ موزه هنرایرانی به نشانی  Giamuseum.ir  مراجعه و یا از طریق تماس تلفنی با شماره 22686064 و مراجعه حضوری به آدرس میدان تجریش، خیابان شهیددربندی (مقصودبیگ)، سه راه دکتر حسابی، شماره ۳۰ ثبت نام نمایند.

نظر شما