شناسهٔ خبر: 29461389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین جشنواره ملی فانوس در بندرعباس برگزار می شود/راهیابی ۴۴ اثر به مرحله پایانی جشنواره

دبیر دومین جشنواره ملی فانوس از دریافت بیش از هزار و ۷۳۱ اثر در دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: ۴۴ اثر مجوز حضور در بخش پایانی جشنواره فانوس را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، جواد قلی زاده در نشست خبری با بیان اینکه دومین جشنواره فانوس از چهارشنبه 30 آبان در بندرعباس آغاز به کار می کند، افزود: صبح چهارشنبه هنرمندان وارد بندرعباس خواهند شد.

 

وی افزود: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق هنرمندان با آرمان های والای شهیدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و گوش فرادادن به فرامین و بیانات ایشان و اقامه نماز جماعت ظهر به امامت آیت الله نعیم آبادی در برنامه های نوبت صبح جشنواره است.

 

قلی زاده ادامه داد: آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی فانوس عصر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات هتل آتیلار بندرعباس برگزار می شود.

 

وی اعزام هنرمندان به اردوی راهیان نور دریایی و بازدید از تنگه هرمز و محل سقوط هواپیمایی مسافربری ایرباس، برگزاری مرحله نخست کارگاه آموزشی مبانی تئاتر با حضور استاد نریمانی و هم اندیشی مدیران هنری ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را از برنامه های روز پنجشنبه برشمرد.

 

دبیر دومین جشنواره ملی فانوس اضافه کرد: اکران آثار برگزیده و نقد و بررسی آثار منتخب توسط اساتید برجسته در صبح روز جمعه در هتل آتیلار و برگزاری مرحله دوم کارگاه آموزشی با موضوع تفاوت بین فیلم نامه و نمایشنامه توسط استاد نریمانی و برگزاری آیین اختتامیه در نوبت عصر روز جمله پایان بخش برنامه های این رویداد هنری است.

 

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره 10 دی سال 96 اعلام و دو نوبت تمدید شد، گفت: در نهایت 30 اردیبهشت 97 آخرین فرصت دریافت آثار در دبیرخانه بود که در مجموع هزار و 731 اثر دریافت شد که 107 اثر در بخش نمایش که 40 اثر آن به مرحله پایانی راه یافت، 951 اثر در بخش هنرهای تجسمی که 54 اثر مجوز حضور در بخش پایانی دریافت کرد، موسیقی و سرود 100 اثر که 27 اثر انتخاب شد، در بخش سینمایی 40 اثر، نگاه ویژه با موضوع پوستر مدافعان حرم 40 اثر که شش اثر برگزیده شد  و در بخش آزاد(فیلم هنرمندان مستقل) 67 اثر بود.

 

قلی زاده عنوان کرد: در آیین اختتامیه دوم آذر در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس برگزار می شود از چندین هنرمند برجسته هرمزگان و خانواده های معظم شاهد دفاع مقدس و مدافع حرم و جانبازان تجلیل خواهد شد.

 

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، استاندار از مهمانان آیین اختتامیه جشنواره هستند.

 

 

 

نظر شما