شناسهٔ خبر: 29460750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خدمات دهی ۴۱ بخش همودیالیز علوم پزشکی شیراز به بیماران کلیوی

شیراز- رئیس اداره بیماران خاص علوم پزشکی شیراز از خدمات رسانی ۴۱ بخش همودیالیز و ۶ بخش دیالیز صفاقی علوم پزشکی به بیماران کلیوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر داوود حدادی با گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی گفت: با توجه به افزایش روزافزون بیماران با نارسایی مزمن کلیوی، ارتقاء دانش عموم مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر(قلبی، عروقی و دیابت) که عامل اصلی ایجاد نارسایی مزمن کلیوی هستند، امری ضروری است.

او ادامه داد: در این راستا کنترل فشارخون، انجام آزمایشات دوره ای، اصلاح الگوی تغذیه و قطع مواد غذایی زیان آور و توجه به ورزش، اهمیت ویژه ای دارد.

رییس اداره بیماران خاص دانشگاه افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها، این اداره با رایزنی و ایجاد تعامل سازنده اقدام به توسعه بخش دیالیز و افزایش تعداد قابل توجهی تخت در بخش خصوصی، خیریه و دولتی غیر دانشگاهی نموده و تمامی خدمات دیالیز به صورت رایگان به بیماران ارائه می شود.

دکتر حدادی اضافه کرد: اداره بیماران خاص با توجه به رسالت خود، در حال حاضر تعداد ۴۱ بخش همودیالیز مزمن با حدود هزار و ۷۰۶ بیمار و ۶ بخش دیالیز صفاقی با حدود ۲۰۱ بیمار را تحت پوشش دارد.

او در پایان از انجام عمل پیوند کلیه برای ۱۱۸بیمار در ۶ ماهه نخست سال، خبر داد.

نظر شما