شناسهٔ خبر: 29460728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رويکرد دولت استفاده از اقوام و مذاهب در مناصب مختلف است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- وزير دادگستري به تاکيد رييس جمهوري مبني بر استفاده از اقوام و مذاهب در مناصب مختلف کشور اشاره کرد و گفت: دولت به اين سمت پيش مي رود و اين موضوع يک بحث تاکتيکي نيست بلکه يک باور است.

به گزارش ايرنا، سيدعليرضا آوايي روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري اشنويه اظهار داشت: انتخاب افراد از اقوام و مذاهب مختلف در مناصب دولتي با اهداف تاکتيکي، بي ثمر است و دوامي نيز ندارد.
وي با بيان اينکه سفرهاي استاني هيات دولت جنبه تبليغاتي ندارد، اضافه کرد: دولت با همه وجود تلاش مي کند در اين سفرها قدمي براي مردم و رفع مشکلات آنان بردارد.
وزير دادگستري، يادآور شد: با توجه به اينکه دولت در استان ها و شهرستان ها به مسوولان و کارکنان اختيارات تفويض کرده است، رضايتمندي مردم به تلاش مسوولان محلي بستگي دارد.
آوايي تاکيد کرد: اگر دولت هزينه ها و برنامه ريزي هاي خوبي هم داشته باشد و در استان ها و شهرستان ها مسوولان با دلسوزي و تعامل به مردم خدمت نکنند، نمي توانيم شاهد پيشبرد امور باشيم.
وي با بيان اينکه استان هايي که مسوولاني متدين و دلسوز دارند روند رشد سريع تري داشته اند، افزود: دولت بايد در راستاي ايجاد توسعه متوازن گام بردارد، ضمن اينکه مسوولان استان ها نيز بايد پيگير و کوشا باشند.
وزير دادگستري افزود: بخشي از وقت برخي از مسوولان در کشور صرف تخريب و زيرسوال بردن خدمات دولت مي شود و اين امر کاري ناشايست است.
آوايي، يکي از بهانه هاي نقادان براي تخريب و ناکارآمد نشان دادن دولت تدبير و اميد را افزايش قيمت ارز و طلا عنوان کرد و گفت: اگر دولت کنوني ناکارآمد بود بايد در چهار سال خدمت قبلي هم اين اتفاقات مي افتاد، بنابراين نبايد خدمات دولت را زير سوال برد.
وي در ادامه مدارا کردن تعزيرات و دستگاه هاي قضايي در رابطه با اعمال قانون در مورد اقشار ضعيف را خواستار شد و بيان کرد: اين به معناي اين نيست که قاچاق را ترويج دهيم اما نياز است نگاهي متفاوت به اقشار آسيب پذير داشت.
آوايي همچنين بر ضرورت عملگرايي مسوولان تاکيد کرد و افزود: بخشي از مشکلات ما به دليل زياد حرف زدن و بخشي نيز به حرف نزدن در موقع نياز به وجود مي آيد.
فرماندار اشنويه نيز در اين جلسه با بيان اينکه مردم اين شهرستان از مزيت هاي مرزي بودن آن بي بهره هستند، گفت: در سال هاي گذشته مبادلات مرزي بسيار خوبي داشتيم اما اکنون اين مبادلات به دليل امنيتي بودن تقريبا به صفر رسيده و جاي آن را باندهاي قاچاق گرفته است.
اسعد خضري اظهار داشت: از آنجايي که اکنون مرز اين شهرستان با عراق تحت حاکميت اقليم کردستان نيست، به مامني براي حضور گروه هاي غيرقانوني و غيرقابل کنترل شده است.
وي با اشاره به اينکه مرزهاي اشنويه امنيتي است، افزود: سالانه متحمل هزينه هاي زيادي براي حفظ امنيت و حراست از اين مرزها در برابر فعاليت باندهاي قاچاق مي شويم اما نيروهاي مرزباني و نظامي با قدرت از آن حراست کرده اند.
فرماندار اشنويه رفع مشکلات امنيتي مرزهاي اين شهرستان و ساماندهي آن را خواستار شد و افزود: بي شک توجه به معيشت مرزنشينان ضامن امنيت منطقه است و اميدواريم دولت براي ايجاد مبادلات مرزي و حفظ امنيت اين مرزها زمينه رونق اقتصادي و معيشت مردم اين خطه را فراهم سازد.
خضري با بيان اينکه مردم اين شهرستان در تهديد باندهاي قاچاق قرار دارند، تاکيد کرد: اگر مشکل معيشتي مردم اين منطقه برطرف نشود بايد شاهد سوء استفاده قاچاقچيان از جوانان اين شهرستان باشيم.
وي خدمات دولت تدبير و اميد در آذربايجان غربي را بي سابقه خواند و گفت: احداث بيمارستان در اشنويه که آرزوي 50 ساله مردم بوده، بهسازي جاده هاي روستايي، ارتقاي بهره مندي روستاها از نعمت گاز از جمله اين اقدامات است.
فرماندار شهرستان اشنويه با اشاره به اينکه در صنعت برق پيشرفت خوبي در اين شهرستان صورت گرقته است، اضافه کرد: ظرفيت برق اين شهرستان نسبت به چهار سال گذشته 2 برابر شده است و در سال هاي آينده مشکلي از لحاظ تامين برق نخواهيم داشت.
خضري به محروم بودن اين شهرستان از سامانه فاضلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نامناسب بودن شبکه آبرساني از ديگر مشکلات شهرستان اشنويه است که اميدواريم دولت نسبت به اين مهم اهتمام بيشتري داشته باشد.
امام جمعه اشنويه نيز در اين جلسه بر اهميت و جايگاه وحدت از ديدگاه اسلام تاکيد کرد و گفت: قرآن به عنوان منبع اصلي بين فرقه هاي اسلامي و ادبيات وحدت گراست.
ماموستا سيدمصطفي خاتمي با بيان اينکه وحدت کامل ميسر نيست، افزود: از آنجايي که وجه اشتراک بين مذاهب اسلامي به ويژه سني و شيعه بسيار زياد است، بايد از اين فرصت به درستي در راستاي حفظ وحدت گام برداشت.
وي يادآور شد: بايد از شيريني وحدت به خوبي بهره مي برديم اما اکنون مسلمانان از تلخي و فتنه و تفرقه رنج مي برند.
ماموستا خاتمي با بيان اينکه فتنه هاي شيطاني در کمين مسلمانان است، تاکيد کرد: ضامن وحدت در جامعه نگاه يکسان به مذاهب و اقوام مختلف است.
وزير دادگستري و هيات همراه در راستاي سفر رييس جمهوري به آذربايجان غربي و به عنوان نماينده دولت به شهرستان مرزي اشنويه سفر کرده است.
7355/6185/3072
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما