شناسهٔ خبر: 29456948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قرقاش رسانه‌های ترکیه را به انتشار اخبار جعلی درباره کشور‌های عربی متهم کرد

وزیر مشاور در امور خارجه در پیامی توئیتری رسانه‌های ترکیه را متهم به جعل اخبار درباره کشور‌های حاشیه خلیج فارس پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی کرد.

صاحب‌خبر -

امارات رسانه‌های ترکیه را متهم به جعل اخبار درباره کشورهای عربی خلیج فارس پس از ماجرای خاشقجی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی چندین رسانه‌ی ترکیه را متهم به جعل اخبار درباره کشورهای حاشیه خلیج فارس کرد. بنا به گفته وزیر خارجه امارات، این اقدام رسانه‌های ترکیه پس از انتشار گزارش‌های مربوط به مداخله ابوظبی در پنهان کردن ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی صورت گرفته است.

قرقاش در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: بخشی از رسانه‌های بانفوذ ترکیه درگیر جعل اخبار درباره کشورهای حوضه خلیج فارس و کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی هستند. این تجربه به ما نشان داد که شایعات و اطلاعات غلط هیچگاه نتیجه یک جمع‌بندی منطقی یا مسئولانه نیستند و آنها درحال آسیب به منابع خبری هستند و سبب از بین رفتن اعتماد می‌شوند.

بیانیه این وزیر اماراتی پس از آن منتشر کردند که روزنامه ینی شفق ترکیه به نقل از چند منبع گزارش داد یک گروه چهار نفره که به استانبول فرستاده شدند تا قتل جمال خاشقجی را مخفی کنند از سوی محمد دحلان، رهبر پیشین جنبش فتح در فلسطین، فرستاده شدند. این روزنامه محمد دحلان را «اجیر اصلی» محمد بن زاید، شاهزاده امارات توصیف کرد.

روزنامه ینی شفق ترکیه فاش کرد محمد دحلان، مشاور امنیتی- محمد بن زاید آل نهیان- ولیعهد امارات، در جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول، دست داشته است. بنا به افشاگری ینی شفق محمد دحلان با قتل جمال خاشقجی ارتباط دارد و در این جنایت نقش فعالی داشته است و دستگاه اطلاعاتی ترکیه تصاویری را در اختیار دارد که این افراد را در محل جنایت نشان می‌دهد.

 روزنامه مذکور نوشت: ماموریت این گروه از بین بردن مدارک جرم مربوط به قتل خاشقجی بود و اعضای آن سه روز در ترکیه ماندند. دحلان که عضو سابق جنبش فتح فلسطین است همان تیمی را به استانبول اعزام کرده بود که پشت ترور محمود المبحوح، یک مقام ارشد حماس، در سال ۲۰۱۰ بود.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست در روز دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. ریاض در نهایت پس از دو هفته به کشته شدن خاشقجی در درون کنسولگری این کشور اذعان کرد و علت آن را درگیری او در داخل کنسولگری عنوان کرد.

در 15 نوامبر دفتر دادستانی کل عربستان اعلام کرد خبرنگار سعودی با تزریق دارو کشته شده است و جسد او مثله شده و از کنسولگری خارج شده است. دادستانی عربستان اعلام کرد 21 نفر در ارتباط با این پرونده قتل خاشقجی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما