شناسهٔ خبر: 29449907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

84 گروگان در شرق سودان آزاد شدند

تهران- ایرنا- مقام های سودانی روز یکشنبه گزارش دادند؛ 84 گروگان خارجی از جمله 51 زن، از دست یک باند قاچاق انسان در استان کسلا در شرق این کشور آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، نیروهای مشترک امنیتی و ارتش این کشور، جنگل «کرای دریر» در غرب کسلا را محاصره کرده و پس از درگیری نیروهای سودانی با اعضای باند، 10 نفر از آنها را بازداشت کردند.
«علم الدین مشی» مدیر اداره امنیتی استان کسلا با بیان این که گروگان ها حدود سی ساله هستند، افزود: گروگان ها که در میان آنها 51 زن هم دیده می شود و از اریتره به سودان آمده بودند، در شرایط بسیار فاجعه باری به سر می برند و بسیاری از آنها شکنجه و مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند.
به نظر می رسد این گروگان ها از دو ماه تا 10 روز در اسارت این گروه قاچاق انسان قرار داشتند.
این مسئول امنیتی سودانی البته اعلام نکرد که این افراد، تماماً از اتباع اریتره بودند یا در میان آنها اتباع کشورهای دیگر نیز دیده می شده است.
مشی ادامه داد: باند قاچاق، شرط آزادی گروگان ها را باج خواهی و دریافت پول از سوی خانواده هایشان اعلام کرده بودند.
قاچاقچیان انسان، به صورت متناوب برخی از مهاجران غیر قانونی در سودان را گروگان می گیرند و از خانواده های آنان درخواست مبالغ هنگفت مالی می کنند.
سودان به عنوان گذرگاهی برای مهاجران آفریقایی به شمار می رود که از این کشور راهی سواحل اروپا می شوند.
دولت خارطوم تاکنون شمار مهاجران غیرقانونی و نیز باندهای قاچاق انسان در کشورش را اعلام نکرده است.
پارلمان سودان، سال 2014 در راستای جلوگیری از قاچاق انسانی، قانون مبارزه با این پدیده را تصویب کرد که در نتیجه آن فرد متهم به پنج تا 10 سال تحمل زندان محکوم می شود.
شبس**9363**1613

نظر شما