شناسهٔ خبر: 29449773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پاسخ به در خواست سازمان ملل /

انصارالله یمن : همه عملیات نظامی خود را متوقف می کنیم

تهران - ایرنا - جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای یکشنبه شب اعلام کرد: آمادگی داریم برای رسیدن به صلح، تمامی عملیات نظامی در تمامی جبهه ها را متوقف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه ای اعلام کرد: نماینده ویژه سازمان ملل متحد، در تماس با ما، درخواست کرده است، برای حمایت از تلاش های وی برای برقراری صلح، شلیک موشک و حملات پهپادی خود را متوقف کنیم.
الحوثی افزود: ما این درخواست را استجابت می کنیم و از تمامی ارگان های رسمی یمن می خواهیم، حملات موشکی و پهپادی به کشورهای متجاوز را متوقف کنند تا بهانه ای برای دشمن برای ادامه تجاوزگری و محاصره باقی نماند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خطاب به عربستان و متحدانش گفت: اگر ائتلاف متجاوز به دنبال صلح در یمن است، ما آمادگی کامل داریم که در تمامی جبهه ها، عملیات نظامی خود را متوقف کنیم.
الحوثی البته گفت: موشک های بالستیک و پهپادهای ارتش یمن جنبه بازدارندگی دارند و از آن برای جلوگیری از حملات دشمن و تخریب زیرساخت های کشور استفاده می کنیم.
وی با محکوم کردن حملات ائتلاف متجاوز به یمن گفت: کشورمان از بی سابقه ترین بحران انسانی در جهان معاصر رنج می برد که حاصل تجاوزگری و محاصره دشمنان است.
ائتلاف متجاوز سعودی سرانجام تسلیم رشادت های ارتش و نیروهای مردمی در یمن شد و حملات خود برای اشغال بندر الحدیده در غرب این کشور را متوقف کرد.
این حملات که ائتلاف سعودی از سپتامبر گذشته (مهرماه گذشته) آغاز کرد، دومین دور از حملات گسترده به الحدیده بود که با هدف وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد.
درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.
شبس**9363**1917

نظر شما