شناسهٔ خبر: 29449175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

احتمال تنش در مذاکرات سازمان منع تسلیحات شیمیایی

صاحب‌خبر -

انتظار می‌رود قدرت‌های جهان در نشست قریب الوقوع سازمان منع تسلیحات شیمیایی که برای نخستین بار از زمان مطرح شدن اتهامات جاسوسی روسیه از این سازمان برگزار می‌شود، مذاکرات پرتنشی را داشته باشند.
سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه با مذاکرات پرتنشی بر سر تیم تحقیقاتی جدیدی که سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد تا مقصر حملات شیمیایی در سوریه را پیدا کند، مواجه است.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود اعلام کرد: مسکو هشدار داده که سازمان منع تسلیحات شیمیایی به خاطر قدرت‌های جدیدی که به آن اجازه می‌دهد تا درباره رویدادهایی از جمله حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس دو جانبه روس در منطقه سالزبری انگلیس تحقیق کند، با خطر تبدیل شدن به یک تایتانیک در حال غرق شدن مواجه است. اما تاریک‌ترین سایه بر این نشست اخراج چهار تبعه روس است که در اکتبر سال جاری میلادی از سوی مقامات هلند به تلاش برای هک کردن سیستم کامپیوتری این سازمان متهم شده‌اند.
«فرناندو آریاس»، دبیرکل جدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه اذعان کرد که این دیده‌بانی به خاطر رویدادهای اخیر دوران سختی را طی می‌کند.
اعضای کلیدی این سازمان از جمله روسیه، آمریکا، بریتانیا و فرانسه همگی قادر خواهند بود همانند ۱۹۳ کشوری که جزو این سازمان هستند در جریان این نشست حرف‌های خود را مطرح کنند. 

نظر شما