شناسهٔ خبر: 29449035 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نبرد پرسپولیس- پیکان در آزادی

صاحب‌خبر -

رسول شمالی ورزنده


سرخپوشان پایتحت امروز در یک نبرد سخت به مصاف پیکان در ورزشگاه آزادی تهران می‌روند. .....پرسپولیس پس از شکوفایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان نائب قهرمانی در استادیوم آزادی که مملو از تماشاگر بود امروز در ادامه مسابقات لیگ برتر و در یک بازی معوقه به دیدار تیم شاگردان مجید جلالی می‌رود دیداری که هم برای پیکانی‌ها بسیار مهم و حساس هست و هم برای پرسپولیس که حالا در رده چهارم جدول با هفده امتیاز قرار گرفته و قصد دارد با پیروزی و کسب هرسه امتیاز این بازی یکی دو پله صعود کند البته این درحالی است که پرسپولیس تنها ۹ بازی تاکنون انجام داده و درواقع دو بازی معوقه دیگر هم دارد که در صورت موفقیت درآن دیدارها یقینا به صدرجدول نزدیک خواهد شد اما پیکانی‌ها که این فصل را با هدایت مجید جلالی را خوب آغاز کرده اند هم اینک با شانزده امتیاز در مکان شیشم جدول لیگ برتر جای دارند و جلالی با شناخت خوبی که از تیم پرسپولیس دارد بدنبال پیروزی است، پیروزی ای که می‌تواند پیکان را از رده ششم جدول جدا کند و سیر صعودی به این تیم بدهد.  به هرحال بنظر می‌رسد که این دیدار یکی از مسابقات جذاب دوتیم در لیگ برتر باشد.  به هرحال برانکو که در نیم فصل اول نتوانست بازیکن جدیدی را به تیم اضافه کند واز همین ناحیه هم ضربه خورد وحتی قهرمانی جام آسیا را از دست داد در مقابل تیم تاکتیکی پیکان راهی جز استفاده از نفرات جوان ندارد چراکه تعدادی از بازیکنان پرسپولیس دوران مصدومیت را پشت سر می‌گذرانند و دست برانکو هم بسته هست.
 پرسپولیس اگر بازی امروزرا به پیکان واگذارکند رسیدن به صدر جدول در ادامه دیدارها برایش با مشگل روبرو خواهد شد بنابراین کادر فنی پرسپولیس وبرانکو تلاش دارند که دیدار امروز را با یک برد به پایان برسانند تا هم طعم نائب قهرمانی همچنان برای هواداران لذت بخش بماند و هم اینکه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس با روحیه مضاعف در دیدارهای آتی لیگ برتر حاضر شوند. 
اما یقینا جلالی سر مربی پیشکسوت پیکان که در رقابت‌ها ی لیگ برتر بی‌گدار به آب نمی‌زند و فکورانه در میدان ظاهر می‌شود به هیچ وجه دوست ندارد دیدار دربرابر پرسپولیس را واگذارکند.‌ مرد تاکتیکی پیکانی‌ها که تجربه موفقی در مقابل تیم‌های بزرگ پایتخت دارد حتما تهاجمی‌تر از رقابت‌های قبل ظاهر خواهد شد.  جلالی با شناخت خوب از تک تک بازیکنان پرسپولیس و آگاهی از سیستم بازی برانکو در مستطیل سبز راهکار‌های لازم را در زمین پیاده خواهد کرد پیکان تیم روزهای سخت لیگ برتر است، البته پیکان جلالی حالا به یک تیم سرعتی وتاکتیک پذیر تبدیل شده است و با نفراتی که جلالی برروی نیمکت دارد یقینا حرف‌های زیادی را درورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس خواهد زد.   برانکو هم خوب می‌داند که تیم پیکان حالا به یک تیم خوب تبدیل شده و یقینا آنها تحت فشار قرار خواهند داد بنابراین برانکو هم برای اینکه بتواند به اهدافش برسد و پیروز این دیدارشود و از فشارها و حملات انفجاری پیکان بکاهد باید به یک بازی منطقی و فکورانه روی بیاورد و  در میانه میدان و خط حمله هوشیارانه عمل کند تا به گل برتری برسد.   به هرحال با توجه به داستان پنجره بسته برای پرسپولیسی‌ها و نداشتن یک بازیکن مهاجم ششدانگ، گل زدن این روزها برای پرسپولیس به یک معما تبدیل شده و اگرچه پرسپولیس در خط دفاعی و درون دروازه بخوبی  کار می‌کند اما هنوز در خط آتش به حد مطلوب نرسیده و یکی از دغدغه‌های برانکو هم همین مشگل است که فقط با بازشدن پنحره نقل وانتقالات این مشگل پرسپولیس حل خواهد شد به هرحال امیدواریم که بازی امروز هم مثل دیدار لیگ قهرمانان آسیا تماشاگر خوبی داشته باشد و انشاالله هواداران زیادی برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه آزادی بیایند. پیکان باتوجه به موقعیت خوبی که در حال حاضر در جدول لیگ برتر فوتبال ایران دارد نشان داده است که تیمی با امیدهای فراوان است و برای آینده خود برنامه ریزی دارد به همین خاطر جلالی را که یکی از مربیان فهیم و باکلاس فوتبال ایران است را به خدمت گرفته تا این تیم خوب تهرانی را باردیگر به آرزوهایش برساند پیکان درصورت برد وکسب سه امتیاز می‌تواند باردیگر در میان بزرگان فوتبال ایران سربلند کند.   سرمربی بادانش پیکان که تجربه فراوانی با تیم‌های مختلف لیگ برتری درمقابل بزرگان فوتبال کشوردارد می‌داند که چگونه بایستی در مقابل تیم‌هایی چون پرسپولیس صف آرایی کرد او با آنالیز بازیکنان پرسپولیس و بازیهای این تیم، نقاط ضعف و قوت آنهارا رصد کرده است بنابراین می‌توان اذعان کرد که حضور مردی چون جلالی در راس این پیکان خود قوت قلبی برای بازیکنان این تیم است.  به هرحال برانکو هم از آن دسته مربیان کارکشته و باتجربه ای است که میداند چگونه در مقابل تیم‌ها مهره چینی کند و اگرچه دست اش از بازیکنان بیشتر خالی است اما از همین تعداد اندک باریکنی که روی نیمکت دارد بخوبی بهره می‌برد و با تعویض‌های بموقع و شایسته گاها دیده شده که برانکو موفق تراز تیم حریف عمل کرده است.  به هر حال امیدواریم که امروز شاهد یک دیدارتماشایی و جذاب ازپرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی تهران و باحضور تعداد بیشماری از هواداران پرسپولیس و دوستداران فوتبال ایران باشیم.
 

نظر شما