شناسهٔ خبر: 29449032 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبارکوتاه

صاحب‌خبر -

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شد

محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان منصوب شد. در حکم محمد بنا آمده است: نظر به سال ها سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه مربیگری   و با توجه به تأیید شورای فنی تیم های ملی به موجب این حکم بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان منصوب می شوید. امیدوارم با بهره گیری از نظرات تمامی پیشکسوتان، قهرمانان، مدال آوران و مربیان کشتی کشور، در پیشبرد امور مربوطه و اعتلای نام ورزش ملی کشور در میادین مهم پیش رو موفق و سربلند باشید. محمد بنا از سال 2005 و در زمان ریاست فدراسیون محمدرضا طالقانی، به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان وارد عرصه مربی گری ملی شد، سپس از سال 2009 به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد و در المپیک 2012 لندن تیمش صاحب سه مدال طلا شد تا نتیجه ای تاریخی در کشتی ایران رقم بخورد. بنا پس از المپیک لندن از تیم ملی کنار رفت اما برای المپیک 2016 ریو دوباره به جمع فرنگی کاران برگشت که در این مسابقات تیمش صاحب دو مدال برنز شد. حالا بنا برای سومین دوره به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شده است.

بیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد 

دروازه‌بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس نامزد مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۸ شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی سه نامزد نهایی برترین فوتبالیست سال ۲۰۱۸ قاره را اعلام کرد که در این بین نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران و پرسپولیس به چشم می‌خورد. بیرانوند در سال ۲۰۱۸ موفق شد به قهرمانی در لیگ ایران و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد و همراه ایران نمایش خوبی در جام جهانی داشت. عبدالکریم حسن بازیکن قطری تیم السد و یوتا سوزوکی مهاجم ژاپنی تیم کاشیما که ارزشمندترین بازیکن سال لیگ قهرمانان شد نیز در این جمع حضور دارند.

پرسپولیس در میان «پرشور»های جهان سوم شد
در نظرسنجی روزنامه اسپانیایی مارکا، پرسپولیس جایگاه سومین هواداران پرشور جهان را به خود اختصاص داد. مارکا در سایت خود نظرسنجی درباره بهترین طرفداران جهان فوتبال را انجام داد. در این نظر سنجی پرسپولیس تنها نماینده ایران بود و تیم‌های بزرگی مانند رئال مادرید، بوکا جونیورز، لیورپول، ریورپلاته، اتلتیکومادرید، دورتموند، میلان، پاری سن ژرمن، ناپولی و... حضور داشتند. 
در مجموع ۴۰ تیم در این نظرسنجی بودند که در نهایت هواداران تیم پنیارول اروگوئه پرشورترین طرفداران جهان شدند. به گزارش مارکا، ۴ میلیون کاربر در این نظرسنجی شرکت کردند که تیم اروگوئه‌ای با ۱.۷ میلیون رای در صدر قرار گرفت. نایب قهرمان اروگوئه فاصله زیادی نسبت به تیم دوم داشت. پالمیراس نیز با یک میلیون رای کمتر در این جایگاه دوم قرار گرفت. پرسپولیس ایران نیز با کسب ۴۰۰ هزار رای سوم شد.

نظر شما