شناسهٔ خبر: 29446999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک منبع ترکیه ای:

حقیقت جنایت «خاشقجی» جهان را خواهد لرزاند

یک مسئول ترکیه ای اعلام کرد: آنکارا نوارهای صوتی درباره قتل «جمال خاشقجی» در دست دارد که به زودی منتشر خواهد شد که جهان را به لرزه خواهد انداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: یک مسئول آگاه در ترکیه به «خلیج آنلاین» امروز یکشنبه(27 آبان)، گفت: روند تحقیقات درباره جنایت ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان در داخل کنسولگری این کشور در استانبول درجریان است و به زودی نوارهای صوتی مربوط به این جنایت در رسانه ها به علت مخالفت آل سعود از کشف هویت عامل اجرایی آن منتشر خواهد شد.

 

این مسئول ترکیه ای اعلام کرد: این نوار صوتی حاوی بخش هایی از گفتگو بین خاشقجی و افراد گروه ترور عربستانی قبل از جنایت و صداهایی از شکنجه و ضرب و شتم  و سپس قتل و برخی از تماس های انجام گرفته بین افراد این گروه و دفتر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان است.

 

وی افزود: انتشار این نوارهای صوتی «جهان را می لرزاند»، زیرا این نوارها شامل جزییاتی از این جنایت بی نهایت شنیع است که به قتل و قطعه قطعه شدن خاشقجی و سپس پنهان کردن جسد وی منجر شد و تجزیه بدن وی با ماده شیمیایی یکی از فرضیه های مقامات ترکیه ای است.  

 

این مسئول ترکیه ای یادآور شد که ترکیه برای این نوارها را از طریق رسانه های بزرگ پخش کندتا حقیقت را به قشر گسترده ای برسانند، بدون اینکه این رسانه ها ترکیه ای یا خارجی باشند.

 

خاشقجی به دست یک گروه ویژه عربستانی مرتبط با ولیعهد ترور شدند و ترکیه اعلام کرده است که نوارهایی از جنایت دراختیار دارد که تعدادی از رهبران جهان از بخشی از محتویات این نوار مطلع هستند.

 

منابع ویژه پیشین به الخلیج اونلاین فاش کردند که نوارهای صوتی که ترکیه در اختیاردارد، حاوی سه نوار صوتی با زمان های متفاوت است و مدت هر کدام از این نوارها بین هفت تا هشت دقیقه است و یک نوار نیست همانگونه که پیش از این اعلام شده است.

 

برهمین اساس، یکی از بخش های این نوارها درباره اتفاقات داخل کنسولگری عربستان در استانبول است که شامل گفتگوی اعضای گروه ترور از جمله تدابیر ماموریتی قبل از ورود خاشقجی به کنسولگری است.

 

منابع ترکیه ای به الخلیج اونلاین اعلام کردند که ترکیه نوارهای صوتی دیگر در اختیار دارد که تاکنون فاش نشده است و مدت طولانی از جنایت ترور و جزئیات آن را پوشش می دهد که مدت آن دو ساعت است که شامل بیهوشی، ضرب و شتم و قتل، قطعه قطعه کردن و سپس رهایی از جنازه است.

 

این نوارهای صوتی نقش اصلی «محمد العتبی» کنسول عربستان در استانبول در این جنایت را نشان می دهد که نقش اساسی در این ماجرا داشته و تنها شاهد عینی نیست.

 

برهمین اساس، این نوار ها دلیلی بر محکومیت مستقیم ولیعهد است، به خصوص که  اعضای این گروه با دفتر ویژه ولیعهد تماس های مستقیمی داشته است و نام بن سلمان در این تماس ها به طور واضح چندین بار تکرار شده است و این مسئله نشان از اطلاع وی نسبت به این جنایت دارد.

 

در همین راستا، یک منبع ترکیه ای به الخلیج اونلاین گزارش داد که مقامات ترکیه فیلم ویدیویی نیز در اختیار دارند که تماس های بین المللی بین گروه ترور و ریاض و نوار های صوتی را رصد کردند.

 

وی افزود: مقامات ترکیه مدارکی دراختیار دارند و درصورتی که مقامات ترکیه از اعلام هویت عامل اصلی اجرایی این جنایت سرباز زدند، آنها را علنی می کنند.

 

در حالی که همه مدارک و ادله بر دست داشتن ولیعهد عربستان در این جنایت حکایت دارد، اما عربستان این مسئله را انکار می کند.

نظر شما