شناسهٔ خبر: 29446259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز چهارمین جشنواره قرآنی «جنت» در محمدآباد

چهارمین جشنواره قرآنی «جنت» در روستای محمدآباد کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز چهارمین جشنواره قرآنی «جنت» در محمدآبادبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مسؤول شورای فرهنگی روستای محمدآباد کویرات آران و بیدگل با بیان اینکه این جشنواره تا ۳۰ آبان در این روستا برگزار می شود، گفت: جشنواره قرانی جنت به همت شورای فرهنگی روستا و با همکاری خانه قرآن و کانون فرهنگی ثامن الائمه (علیه السلام) در مسجد علی بن موسی الرضا(علیه السلام) این روستا در حال برگزاری است.
حجت الاسلام محمد عرب افزود: این جشنواره در دو بخش مسابقات و محافل قرآنی و در کتبی و شفاهی در قالب مسابقات تفسیر، حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در همه رده های سنی برگزار می شود.
وی ادامه داد: مسابقه کتبی در قالب تفسیر سوره لقمان ویژه خواهران حضوری و ویژه برادران غیرحضوری برگزار می شود.
حجت الاسلام عرب با اشاره به استقبال بیش از ۲۰۰نفر از اهالی این روستا و روستاهای همجوار از بخش مسابقات این جشنواره، گفت: مسابقه شفاهی حفظ سوره لقمان و مسابقات ترتیل و قرائت در همه رده های سنی برگزار و در هر رشته ۱۰ برگزیده معرفی می شود.
این فعال فرهنگی قرآنی با اشاره به اینکه نسبت به دوره های گذشته، یک بخش هنری به این جشنواره افزوده شده است، گفت: در این بخش، دانش آموزان پیش دبستانی تا ششم ابتدایی نقاشی های خود را با موضوع یکی از قصص قرآنی ارائه می کنند.
شهرستان آران و بیدگل به علت فعالیت‌های شاخص قرآنی، در هفت سال متوالی از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

نظر شما