شناسهٔ خبر: 29443691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زخمی شدن ۴ پناهجوی روهینگیایی در تیراندازی پلیس میانمار

نیرو‌های نظامی میانمار وارد اردوگاه پناهجویان روهینگیایی شدند و ۴ نفر را به ضرب گلوله زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

پلیس میانمار ۴ نفر از پناهجویان روهینگیایی را مصدوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس میانمار چهار مسلمان روهینگیایی را که قصد داشتند آواره‌ها را از اردوگاه پناهجویان در ایالت راخین خارج کنند به ضرب گلوله زخمی کرد. شاهدان می‌گویند دو نفر از مصدومان شرایط بحرانی داشته اند و به نظر می‌آید کشته شده باشند. یکی از شاهدان می‌گوید پلیس میانمار وارد اردوگاه شد تا این افراد را بازداشت کند و مردم برای دیدن پلیس بیرون رفتند، اما پلیس به مردم هم تیراندازی کرد.

روهینگیایی‌ها در میانمار جز اقلیت به حساب می‌آیند و به مراکز آموزشی و بهداشتی دسترسی ندارند و از حرکت آزادانه آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

یک گروه امدادی بین المللی اوت گذشته هشدار داد یکی از اردوگاه‌های روهینگیایی‌ها که میزبان بیش از ۴ هزار نفر است شرایط نامناسبی دارد. این گروه اعلام کرد پناهجویان به آب و شرایط مناسب زندگی دسترسی ندارند و در معرض خشونت هستند.

روهینگیایی‌ها برای فرار از شرایط نامناسب میانمار با کمک قاچاقچیان در قایق‌هایی که بیش از ظرفیتشان مسافر سوار می‌کنند به مالزی یا تایلند می‌گریزند. این سفر‌ها بسیار خطرناک است و تعداد زیادی از افراد جانشان را در مسیر از دست می‌دهند.

بیش از ۷۰۰ هزار روهینگیایی سال گذشته از حمله خشونت آمیز ارتش میانمار در شمال راخین به بنگلادش فرار کردند. بازرسان سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی قومی محروم کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما