شناسهٔ خبر: 29441609 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نظرسنجي انتخاب بهترين هواداران باشگاهي در دنيا؛ پرسپوليس در رده سوم ايستاد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در نظرسنجي روزنامه اسپانيايي مارکا، پرسپوليس جايگاه سومين هواداران پرشور جهان را به خود اختصاص داد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، مارکا در سايت خود نظرسنجي درباره بهترين طرفداران جهان فوتبال را انجام داد. در اين نظر سنجي پرسپوليس تنها نماينده ايران بود و تيم‌هاي بزرگي مانند رئال مادريد، بوکا جونيورز، ليورپول، ريورپلاته، اتلتيکومادريد، دورتموند، ميلان، پاري سن ژرمن، ناپولي و... حضور داشتند. در مجموع 40 تيم در اين نظرسنجي بودند که در نهايت هواداران تيم پنيارول اروگوئه پرشورترين طرفداران جهان شدند.
به گزارش مارکا، 4 ميليون کاربر در اين نظرسنجي شرکت کردند که تيم اروگوئه‌اي با 1.7 ميليون راي در صدر قرار گرفت. نايب قهرمان اروگوئه فاصله زيادي نسبت به تيم دوم داشت. پالميراس نيز با يک ميليون راي کمتر در اين جايگاه دوم قرار گرفت. پرسپوليس ايران نيز با کسب 400 هزار راي سوم شد. هواداران پنيارول به خاطر جو خاصي که در هر بازي در ورزشگاه کمپئون دل سيگلو مونته ويدئو ايجاد مي‌کنند مشهور هستند. آنها استاديوم را به رنگ زرد و سياه در مي آوردند و 90 دقيقه يک صدا تيم خود را تشويق مي‌کنند.
بزرگترين پرچم جهان نيز به هواداران پنيارول اختصاص دارد. آنها در سال 2011 به مناسبت 120 سالگي باشگاه پرچمي به طول 309 متر را به نمايش درآوردند. آنها در ماه آوريل برابر تيم اتلتيکو توکومان در کوپا ليبرتادورس دوباره از اين پرچم استفاده کردند. در طراحي اين پرچم پنج قهرماني کوپا ليبرتادورس و سه جام بين قاره اي پنيارول نقش بسته است. در اين پرچم همچنين شعار"مانند زمان ابدي خواهي بود و در بهار گل خواهي داد" و "قهرمان قرن" نيز ديده مي شود.
پرسپوليس ايران نيز که همواره يکي از پرتماشاگرترين تيم‌هاي آسيايي بوده، در دو سال اخير دو قهرماني ليگ، دو قهرماني سوپرجام و يک نايب قهرماني آسيا را کسب کرده است.
اين نظرسنجي در نهايت به اتمام رسيد و طي آن باشگاه پنارول اروگوئه با کسب 2 ميليون راي رتبه اول را به خود اختصاص داد. باشگاه پالميراس برزيل با 1 ميليون رتبه دوم را کسب کرد و پرسپوليس با بيش از 380 هزار آرا رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
رتبه هاي بعدي (تا رتبه دهم) به شرح زير هستند:
4- کورينتيانس (برزيل): 138.6 هزار راي
5 -راجا کازابلانکا (مراکش): 83.7 هزار راي
6- الاهلي (مصر): 75.3 هزار راي
7- بوکا جونيورز (آرژانتين): 64.6 هزار راي
8- رئال بتيس (اسپانيا): 61.9 هزار راي
9- اتلتيکو مادريد (اسپانيا): 40.5 هزار راي
10- رئال مادريد (اسپانيا): 38.6 هزار راي

نظر شما