شناسهٔ خبر: 29440389 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بسکتبال حرفه اي NBA؛

شکست گلدن استيت برابر دالاس با وجود درخشش کوين دورانت/ پيروزي قاطع هيوستون مقابل ساکرامنتو

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- چهارمين پيروزي پياپي دالاس موريکس در بازي به ياد ماندني در مقابل گلدن استيت وريرز بدست آمد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در چارچوب مسابقات ان بي اي، دو تيم دالاس موريکس و گلدن استيت وريرز به ميزباني دالاس به مصاف هم رفتند. در پايان اين تيم بود موريکس بود که با نتيجه 112-109 پيروز ميدان شد. دالاس در دقايق آغازين با درخشش بازيکن جوان خودش لوکا دانچيچ توانست امتيازات خوبي کسب کند و علارقم عملکرد ضعيف در پرتاب هاي سه امتيازي اين کوارتر را با نتيجه 26-22 به سود خودش به پايان برد.در کوارتر دوم اما گلدن استيت با استفاده از امتياز آوري هاي دورانت و تامپسون توانست اختلاف را جبران کند و از حريف خودش پيش بيوفتد. دالاس با جبران نسبي اختلاف در دقايق پاياني نيمه اول توانست تا حدودي به جريان بازي بازگردد. اين کوارتر با نتيجه 31-37 به سود وريرز به پايان رسيد.
در کوارتر سوم اما تمرکز گلدن استيت بر پرتاب هاي سه امتيازي بود که آن ها توانستند تنها 2 پرتاب سه امتيازي موفق از 11 اقدام داشته باشند. درخشش کوين دورانت و لوکا دانچيچ در اين کوارتر بازي را جذاب ميکرد در ثانيه هاي پاياني کوارتر در حالي که گلدن استيت چهار امتياز پيش بود دنيس اسميت جونيور از دو پرتاب پنالتي خودش هيچ امتيازي کسب نکرد تا گلدن استيت در اين کوارتر هم با نتيجه 25-27 به پيروزي برسد. در دو دقيقه آغازين کوارتر چهارم تيم ميهمان اختلاف را بيشتر کرد اما موريکس در يک ران 7-0 زيبا اختلاف را جبران کرد و يک امتياز پيش افتاد. رفته رفته گلدن استيت باز هم بازي را بدست گرفت و پيش افتاد. دقايق پاياني بازي نزديک و جذاب دنبال ميشد و درخشش کوين دورانت و لوکا دانچيچ برتري را تغيير ميداد. کوين دورانت در مهم ترين صحنه بازي اقدام خودش را از دست داد و باز هم اين دانچيچ بود که با به ثمر رساندن پرتاب هاي آزاد خودش و در آن سوي ميدان با يک ريباند دفاعي مهم باعث شد که کامبک زيباي دالاس تکميل شود و در اين بازي خانگي زيبا به پيروزي برسد. کوارتر چهارم با نتيجه 30-23 به سود موريکس به پايان رسيد.

در ادامه رقابت هاي NBA، بامداد امروز تيم تورنتو رپترز موفق شد حريف خود يعني شيکاگو بولز را با نتيجه 122-83 شکست دهد. از همان آغاز کوارتر اول تورنتو تيم برتر ميدان بود. حملات همه جانبه و متنوع اين تيم باعث شد تا روند امتياز گيري اين تيم از همان ابتدا به خوبي شکل بگيرد و آنها بتوانند اختلاف خوبي با ميزبان خود ايجاد کنند. کوارتر اول با برتري 27-18 تورنتو به پايان رسيد. در کوارتر دوم شيکاگو عملکرد بهتري نسبت به تايم اول به خصوص در حمله داشت اما باز هم ابتکار عمل در اختيار کانادايي ها بود و آنها با بازي خوب لوري در تايم دوم هم به برتري 30-26 رسيدند.
با آغاز کوارتر سوم اما شاهد بازي يک طرفه اي بوديم. تورنتو با درخشش گرين زير سبد حريف بر اختلاف ايجاد شده افزود و با برتري 32-12 در کوارتر سوم تا حد زيادي تکليف پيروز بازي را مشخص کرد. در کوارتر آخر نيز بازي خوب تورنتو ادامه داشت و اين تيم با برتري 33-27 در مجموع پيروز اين بازي بيرون از خانه شد تا تعداد بردهاي خود را به عدد 13 برساند. در اين ديدار کواي لنارد ستاره تورنتو به ميدان نرفت.

پس از چند هفته پيروزي، لس آنجلس ليکرز اين‌بار برابر اورلاندو مجيک شکست خورد. پس از چند هفته نتيجه‌ گرفتن برابر تيم‌هاي مطرح شرق و غرب، لس آنجلسي‌هاي براي رويارويي با اورلاندو راهي سواحل جنوب‌شرقي ايالات متحده شدند. اورلاندو درحال حاضر به سختي براي حضور در ميان 8 تيم برتر کنفرانس شرق تلاش مي‌کند و يک بازي در فلوريدا، کار را براي ليکرز به شدت سخت مي‌کرد. در کوارتر نخست بازي اما، اين پرتاب‌هاي برندن اينگرام و لبران جيمز بود که پيروزي را براي ليکرز به ارمغان آورد و آن‌ها موفق شدند با نتيجه 25-31 در اين کوارتر به پيروزي برسند. پيروزي‌اي که البته در کوارتر دوم جبران شد و شکست 37-22 در اين کوارتر، باعث شد نيمه اول با برتري اورلاندو با اختلاف 9 امتياز به پايان برسد.
در کوارتر سوم نيز پيروزي 38-28 کار را به نوعي تمام کرد تا پيروزي با اختلاف شش امتياز در کوارتر چهارم باعث نشود ليکرز پيروز اين ديدار باشد. در اين ديدار، نيکولا وچويچ با کسب 36 امتياز، يکي از موثرترين بازيکنان اورلاندو بود. گفتني است اورلاندو در ديدارهاي بعدي خود، در خانه به مصاف نيکس و رپترز خواهد رفت که از نظر ديدارهاي درون‌کنفرانسي، بازي‌هاي مهمي براي اين تيم جنوبي به حساب خواهند آمد. ليکرز نيز بازي‌هاي حساسي برابر ميامي هيت و کليولند کاواليرز خواهد داشت. لس آنجلسي‌ها اين فرصت را دارند که حدود ده روز ديگر، در استپلس آره‌ناي لس آنجلس انتقام اين شکست را از اورلاند بگيرند.

در چارچوب رقابت هاي بسکتبال حرفه اي آمريکا، NBA، دو تيم نيواورلينز پليکانز و دنور ناگتس به مصاف هم رفتند که اين بازي با نتيجه 125 بر 115 به سود پليکانز به پايان رسيد. در کوارتر اول اين ديدار پليکانز در آخر موفق شد 37 بر 35 حريف خود را ببرد. در کوارتر دوم هم نيواورلينز بهتر کار کرد و با نتيجه 33 بر 32 دنور را شکست داد و بازي در مجموع 70 بر 67 به سود آن ها دنبال شد. کوارتر سوم پليکانز اختلاف را افزايش داد و در آخر با نتيجه 28 بر 21  اين کوارتر را پيروز شد و نتيجه به عدد 98 بر 88 سود نيواورلينز رسيد. کوارتر چهارم هم بازي با نتيجه تساوي 27-27 به پايان رسيد تا بازي در مجموع با نتيجه 125-115 به سود نيواورلينز پليکانز به پايان برسد.

يوتا جاز در يک بازي خارج از خانه موفق شد تا با نتيجه 86-98، بوستون سلتيکس را شکست دهد. کوارتر نخست با برتري يوتا جاز پيگيري شد. داناوان ميچل و رودي گوبرت، شاخص ترين بازيکنان تيم ميهمان در اين وقت بودند. در آن سمت نيز گردش توپ سريع بوستون، تمام بازيکنان را در معرض امتيازگيري قرار مي داد. کوارتر نخست با نتيجه 20-29 به سود جاز خاتمه يافت. با شروع کوارتر دوم، بوستوني ها کمي بهتر بازي کردند. کايري اروينگ با درخشش و بازي گرداني خوب خود، باعث شد تا بوستون سلتيکس 25-21، پيروز کوارتر دوم باشد. با شروع نيمه دوم، يوتا جاز کار را طوفاني آغاز کرد. تيم دو نفره ميچل و گوبرت، به همراه توپ هايي که از ريکي روبيو مي رسيد، سبز و سفيد پوشان را کلافه کردند تا کوارتر سوم با نتيجه 17-27 به سود جاز به پايان برسد. در کوارتر چهارم، کامبک بوستوني ها براي بازگشت به بازي کافي نبود. بازي خوب از ياباسله و تايس، با پرتاب هاي روبيو و ميچل جواب داده مي شد. در پايان اين مسابقه با نتيجه 86-98 به سود يوتا جاز تمام شد.

از سري رقابت هاي بسکتبال nba، تيم هاي هيوستون راکتس و ساکرامنتو کينگز به مصاف هم رفتند که اين ديدار با نتيجه 132-112 به سود راکتس به پايان رسيد. کوارتر نخست را هيوستون قدرتمندانه آغاز کرد. بازي و نمايش درخشان جيمز هاردن در کنار کاپلا سبب شد تا هيوستون اين کوارتر را با نتيجه 36-29 پيروز شود. نمايش هيوستون که به نمايش هاي سال گذشته شبيه بود، ادامه داشت و در کوارتر دوم هم با وجود فشار هايي که ساکرامنتو بر روي راکتس وارد مي کرد، اين هيوستون بود که موفق شد 35-30 به پيروزي برسد. کوارتر را هم شاگردان مايک دي آنتوني خيلي خوب اداره کردند، درخشش هاردن ادامه دار بود و هيوستون موفق شد که اين کوارتر را هم با قدرت پيروز شود. اين کوارتر با نتيجه 38-27 به سود هيوستون به پايان رسيد. در کوارتر چهارم هيوستون به بازيکنان اصلي خود فرصت استراحت داد و ساکرامنتو هم به خوبي از اين فرصت استفاده کرد و اين کوارتر را با نتيجه 23-26 به برتري دست يافت. جيمز هاردن با کسب 34 امتياز، 4 ريباند و 8 پاس منجر به گل ستاره ميدان بود.

نظر شما