شناسهٔ خبر: 29439014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یزد | نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها ‌‌فروش پایینی دارند

R41376/P1377/S6,76/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها با آن روبه‌رو هستند را فروش پایین‌تر به نسبت تهران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجید جوادیان‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح خبرگزاری کتاب ایران در یزد با اشاره به اینکه این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این استان اجرا می‌شود اظهار داشت: امروز در سراسر جهان رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین مباحثی که باید به آن توجه داشت، فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تخصصی در برخی از حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها از جمله قرآن خبرگزاری‌های تخصصی سال‌ها در کشور در حال فعالیت بوده‌اند عنوان کرد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که نیاز به خبرگزاری تخصصی حوزه رسانه در آن ضروری بود، عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.

جوادیان زاده تاثیرگذاری خبرگزاری ایبنا در سراسر کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: قطعا راه‌اندازی دفاتر این خبرگزاری در استان‌ها می‌تواند  تاثیرگذاری کشوری آن را در استان‌ها هم به نمایش بگذارد.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها با آن روبرو هستند را فروش پایین‌تر به نسبت تهران دانست و افزود: یکی از علل این موضوع را می‌توان در نبود رسانه‌ای برای معرفی کتب و آثار تخصصی در این حوزه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: رسانه‌ها الان نقش بسیار مهمی در ایجاد ساخت‌های فرهنگی در جامعه دارند و خبرگزاری ایبنا می‌تواند در حوزه کتاب نقش‌آفرینی بسیار زیادی ایفا کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما