شناسهٔ خبر: 29438744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آسیب های اجتماعی با پراکندگی در پایتخت گسترش یافته است

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی از محلات پایتخت با معضل اعتیاد به حد گسترده روبرو هستند، گفت: جزیره ای عمل کردن مانع از کنترل بهینه وجامع آسیب‌های اجتماعی کلان شهر پایتخت است.

صاحب‌خبر -

اخبار اجتماعی ایران/ سیده فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت  کنترل آسیب  های اجتماعی در  کلان شهر  پایتخت، گفت: حوزه آسیب اجتماعی در شهر تهران بسیار متنوع است و این در حالی است که این آسیبها در میان اقشار ضعیف ، متوسط وطبقه بالای اجتماعی از یکدیگر متفاوت است.

آسیب‌های اجتماعی محدود به حاشیه  شهرها نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی  محدود به حاشیه شهرها نیست تصریح کرد: دیگر نمی توان تنها  آسیب های اجتماعی را محدود به حاشیه شهرها و محلات فرسوده و ناکارامد خلاصه داشت.

فقر فرهنگی عاملی اساسی  برای سست شدن هنجارهای  اجتماعی

وی ادامه داد: نبود آموزش های لازم و فقر فرهنگی از مهمترین عوامل سست شدن ارزش ها، باورها و هنجارهای اجتماعی است که متاسفانه کمترین اهتمام و توجه ای به زیرساخت های فرهنگی و ارزشی جامعه می شود و ازهمین رو و جزیره ای عمل کردن نهادها و دستگاه ها سبب ساز آن می شود که به جای پیشگیری به دنبال مجازات روند.

ذوالقدر  افزود: زمانی که  از  تهران به عنوان رتبه بالا  در موضوع آسیب اجتماعی نامبرده می شود این  امر بدین معنا است  که این بیماری اجتماعی  نیازمند درمان متناسب با نوع بیماری است و این درحالی است که اما جنس درمان این آسیب ها یقینا با برنامه های کوتاه مدت و دوره ای و تصمیمات خلق الساعه سازگار نیست بنابراین باید ابتدا آسیب ها و تنوع آنها شناسایی شود و متناسب با هر آسیبی برنامه ای خاص تدوین گردد.

آسیب های اجتماعی  با پراکندگی در  پایتخت گسترش یافته  است

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کلان شهر تهران با  پراکندگی را در آسیب های اجتماعی مختلف در  سطح شهر گسترش یافته است و این در حالی است که در خیابان های مختلف کلان شهر تهران  از شمال تا جنوب تهران کودکان کار را در سر چهار راه ها  مشاهده می کنیم و با متکدیانی که هر از چندگاهی جمع اوری می شوند ولی مجدد باز می گردند ،نیز  بر این معضلات دامن می زنند.

وی  ادامه داد: شهر تهران با معضل اعتیاد، فقر، ناهنجاری ها و قانون شکنی، که بیش از همه جوانان و نوجوانان را در معرض قرار داده، مواجه است و نمی توان ساماندهی آن را صرفا بر دوش یک یا چند نهاد خاص گذاشت بلکه باید پذیرفت که ساماندهی آسیب های اجتماعی موضوعی فرابخشی است که عزم و اراده همه مسئولین را نیاز دارد و باید ضمن تنظیم برنامه جامع و عملیاتی از ظرفیت های آموزشی و فرهنگ سازی با ابزار رسانه و فضای مجازی نیز به درستی بهره برد.

کنترل  بخش اعظم آسیب های اجتماعی با  همکاری  بهارستان و شهرداری تهران

نایب رییس کمیسیون  فرهنگی مجلس یادآورشد: مجلس شورای اسلامی  با همکاری و همدلی  می توانند شهردار تهران را  برای کاهش آسیب های اجتماعی با رفع موانع قانونی یاری دهند و این در حالی است که  شهرداری می تواند بخش اعظم ساماندهی آسیب های اجتماعی است  با برنامه ریزی کاربردی و موثر کاهش دهند./ خانه ملت

نظر شما