شناسهٔ خبر: 29438588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی خبرداد:

وقوع ۴۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

بیرجند- جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ۴۰ درصد از تصادفات برون شهری استان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسین نیک‌مرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین علت وقوع حوادث است.

وی بابیان اینکه شهرهای خراسان جنوبی با یکدیگر فاصله زیادی دارد، اظهار کرد: این در حالی است که جاذبه‌ای در طول مسیر برای توقف رانندگان وجود ندارد.

سرهنگ نیک‌مرد تخطی از سرعت مطمئنه را عامل دوم در بروز تصادفات برون‌شهری خراسان جنوبی دانست و گفت: این عامل در راه‌های روستایی مصداق بیشتری دارد چراکه محورهای روستایی استان دارای عرض کم است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی سومین عامل وقوع تصادفات برون‌شهری را انحراف به چپ از سوی رانندگان عنوان کرد و افزود: خراسان جنوبی از آزادراه بهره‌ای نبرده و طول بزرگراه‌ها هم نسبت به کشوری کمتر است.

وی بابیان اینکه در بالغ‌بر ۹۰ درصد از تصادفات عامل انسانی مقصر است، اظهار کرد: در سا جاری محورهای شرق استان اعم از نهبندان به بیرجند و بیرجند به قاین پر تصادف بوده است.

سرهنگ نیک‌مرد با اشاره به محور طبس به یزد بیان کر: در این مسیر هیچ‌گونه امکاناتی برای رانندگان پیش‌بینی‌نشده که این امر بر میزان تصادفات می‌افزاید.

جانشین پلیس‌راه خراسان جنوبی  با اشاره به ورودی شهرهای استان بیان کرد: ۴۰ درصد از تصادفات برون‌شهری استان در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

وی بابیان اینکه بیشتر تصادفات در فاصله ۷۵ کیلومتر به بالا رقم می‌خورد، اظهار کرد: در این قسمت‌ها راننده نیاز به استراحت داشته ولی مکانی وجود ندارد.

سرهنگ نیک مرد خواستار تسریع باندهای در حال احداث شد و افزود: همچنین از رانندگان خواستاریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث دل‌خراش جلوگیری کنند.

وی با اشاره به طرح‌های زمستانه پلیس برای کاهش حوادث جاده‌ای بیان کرد: تیم‌های نظارتی در نقاط مختلف راه‌ها مستقر خواهند شد.

نظر شما