شناسهٔ خبر: 29438564 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان:

حضور گسترده اقشار پشتوانه برگزاری نمایشگاه کتاب است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان فرصتی برای تقویت حضور فرهنگ دوستان به منظور پشتوانه برگزاری این رویداد فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزود: شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان سمنان با حضور 222 ناشر کشور در 150 غرفه یازدهم تا شانزدهم آذر 97 در سالن شهید اکبری شاهرود برگزار می شود.
وی با اشاره به پیش بینی عرضه 38 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه، بیان کرد: این کتاب ها از سوی 132 ناشر مستقل، 40 نمایندگی، 40 انتشارات مشترک و 10 ناشر استان سمنان ارایه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت استقبال و حضور اقشار مختلف در نمایشگاه شانزدهم کتاب استان، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب در استان امسال با ملاحظاتی برگزار می شود و عملکرد استان در استقبال و حضور مردم نقشی مهم و تعیین کننده در آینده این نمایشگاه دارد.
وی به درنظرگرفتن سه میلیارد و 500 میلیون ریال یارانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران اشاره و اضافه کرد: کتاب های نمایشگاه در این دوره با 30 درصد تخفیف شامل 20 درصد تخفیف نمایشگاه و 10 درصد تخفیف ناشران به علاقه مندان ارایه می شود.
به گفته فضیلت، ایجاد نشاط فرهنگی اجتماعی مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه کتاب در استان سمنان است و اصل حضور در شانزدهمین دوره این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به برگزاری 20 عنوان برنامه متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه مطالعه به عنوان یک فرهنگ تنها بر عهده این اداره کل و دستگاه های فرهنگی نیست.
وی تاکید کرد: تقویت مطالعه و انس با کتاب همتی عمومی طلب می کند تا کتاب پدیده ای همگانی شود و رسانه ها این مساله را به عنوان رسالت و چالش مثبت باید دنبال کنند.
فضیلت آمار سرانه 2 تا 70 دقیقه ای برای مطالعه در کشور را فاقد معیار مشخص دانست و گفت: جامعه ایران تا مطالعه مساله محور فاصله زیادی دارد.
برگزاری اولین دوره همایش سواد رسانه ای استان سمنان با ارایه 6 مقاله در آذر 97، چهارمین همایش قومس شناسی در محورهای تاریخ و جغرافیا، ادبیات و گویش ها، طبیعت و گردشگری، هنر و معماری، مفاخر و مشاهیر و مشاغل روز ششم دی 97، طرح پاییزه کتاب از 24 آبان تا چهارم آذر با تخفیف 20 درصدی در هشت کتابفروشی استان و جشن بهار مهربانی از 29 آبان تا چهارم آذر با هدف نشاط اجتماعی، از دیگر برنامه های اعلام شده از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست بود.
6103

نظر شما