شناسهٔ خبر: 29437668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اتحادیه اروپا خواستار «روشنگری» ریاض درباره قتل «خاشقجی» شد

اتحادیه اروپا از ریاض خواست درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی به طور کامل روشنگری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»،عربستان سعودی یک بار دیگر مشارکت «محمد بن سلمان»،ولیعهد این کشور در قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی را انکار کرده است.

 

این در حالی است که «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا و وزارت خارجه این کشور اعلام کرده اند که نتایج نهایی در مورد این پرونده هنوز اعلام نشده و باید منتظر بود.

 

از سوی دیگر «فدریکا موگرینی»،رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عربستان سعودی درخواست کرده است تا در مورد قتل خاشقجی به طور کامل روشنگری کند.

 

در بیانیه موگرینی که به نمایندگی از اتحادیه اروپا صادر شده،آمده است که این اتحادیه در روز 15 نوامبر یادداشتی را از مقامات سعودی درباره آخرین پیشرفت ها در تحقیقاتشان درباره قتل خاشقجی دریافت کرد اما هنوز نیاز به روشنگری کامل در مورد موقعیت ارتکاب این جنایت و تضمین مجازات افرادی که مسئول این قتل بوده اند،وجود دارد.

 

بیانیه موگرینی مورد حمایت 28 وزیر خارجه اتحادیه اروپا قرار گرفت ضمن اینکه آنها با اعدام پنج نفری که ریاض اعلام کرده در این پرونده مظنون هستند،مخالفت کرده اند.

 

این بیانیه همچنین پس از آن صادر شد که روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا)، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول صدور دستور قتل خاشقجی می داند.

 

ریاض همواره دخالت خاندان سلطنتی آل سعود در مسئله قتل خاشقجی را انکار کرده است تا آنجا که سخنگوی سفارت سعودی در واشنگتن ،گزارش واشنگتن پست در این زمینه را «کذب» دانست.

وی در این باره گفت:ما شاهد شنیدن تئوری های مختلف بی پایه و اساس درباره قتل خاشقجی هستیم.

نظر شما