شناسهٔ خبر: 29437267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح‌های گردشگری موجب تحول اقتصادی قزوین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: چندین طرح گردشگری نمونه در استان برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است که راه اندازی آن‌ها موجب رونق اقتصادی قزوین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: چندین طرح گردشگری نمونه در استان برای دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است که با اجرای این طرح‌ها می‌توان یک تحولی را در گردشگری استان ایجاد کرد و برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان گام‌های بلندی را برداشت.

فرخزاد افزود: پروژه آبگرم یله گنبد از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین با خواص درمانی و آشامیدنی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان است که برای تکمیل و بهره برداری از آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از تسهیلات صندوق توسعه ملی برآورد شده است.
وی گفت: آبگرم شهرستان آوج نیز از ظرفیت‌های ویژه دیگر استان قزوین است که برای تکمیل آن به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازداریم و باید ۲۰ درصد این بودجه از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود.

فرخزاد اضافه کرد: طرح گردشگری منطقه کامان و زرشک شهرستان قزوین نیز با ۴۰۰ هکتار مساحت مصوبه هیات دولت را دارد و برای بهره برداری آن نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

این مسئول گفت: طرح سافاری پارک باراجین نیز با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در حال انجام است و به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن‌ها نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: همچنین برای تکمیل مجموعه پسماند محیط زیست در ۱۰۰ هکتار که پسماند ۱۷ شهر و ۳۰۰ روستا را جمع آوری می‌کند به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/

ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین

نظر شما