شناسهٔ خبر: 29433529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کادر فنی ووشو همچنان در اختیار چینی ها

رییس فدراسیون ووشو : به واسطه نیازی که تیم ملی ووشو به حضور مربیان چینی دارد، کادرفنی همچنان دراختیار مربیان خارجی خواهد بود و تغییری در کادر فنی تیم ملی ایجاد نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران , " مهدی علی نژاد " در حاشیه آیین افتتاح آکادمی ووشو " صدیقه دریایی" (از قهرمان ووشو بانوان آسیا وجهان) در آمل افزود: در زمان حضور مربیان چینی به عنوان سرمربی در تیم های ملی ، مربیان داخلی مرد و زن در کنار این مربیان حضور دارند, تا علاوه بر آموزش به لحاظ فنی نیز سطح کیفی مربیان داخلی افزایش یابد .

وی درباره کنار گذاشتن " معصومه غدیری" مربی آملی از کادر فنی تیم ملی در زمان حضور مربی چینی گفت: خانم غدیری همواره به عنوان مربی در کادرفنی تیم های ملی درمسابقات حضور داشته و در مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته عملکرد خیلی خوبی  داشت و برای مسابقات پیش رو به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد.

رییس فدراسیون ووشو در ادامه افزود: دلیل اصلی سیستم گردشی برای مربیان ووشو ، انحصاری نبودن و افزایش انگیزه  برای مربیان جوان است .

علی نژاد درباره انتخاب افراد برای تیم های ملی ووشو گفت : ووشوکارانی که در مسابقات قهرمانی روی سکو می روند و در انتخابی درون اردویی پیروز می شوند , به اردوی نهایی تیم ملی برای مسابقات مهم آسیایی وجهانی دعوت می شوند .

وی همچنین درخصوص آینده قهرمانی و حضور " صدیقه دریایی" قهرمان آملی ووشو ایران افزود: دریایی هنوز در حوزه قهرمانی حضور دارد و سال آینده درمسابقات انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد.

رییس فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه این رشته ورزشی سال 97 بسیار پردرخشش بود، گفت: تیم ملی ووشو  تیر ماه در رده های سنی پایه در برزیل قهرمانی جهان شد و در مسابقات آسیایی جاکارتا مقام قهرمانی و نیز در مسابقات قهرمانی ووشو جهان نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

علی نژاد افزود: در بهمن ماه امسال مسابقات ووشو قهرمانی جوانان کشور در بخش پسران در بندرعباس و دختران در آبادان برگزار می شود.

نظر شما