شناسهٔ خبر: 29432824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آبزرور:

تحقیقات سیا درباره مرگ خاشقجی، بن سلمان را نابود می‎کند

خبرگزاری میزان- پایگاه آبزور ضمن اشاره به گزارش سازمان سیا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، می‌نویسد که این بیانیه سیا به شدت به محمد بن سلمان آسیب خواهد رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه خبری «آبزور» ضمن اشاره به گزارش سازمان سیا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، می‌نویسد که این بیانیه سیا به شدت به محمد بن سلمان آسیب خواهد رساند.

آبزرور می‌نویسد: نتیجه‌گیری سیا که قتل خاشقجی از سوی ولیعهد عربستان صادر شده به عنوان مهمترین ضربه به ولیعهد عربستان به شمار می‌رود و به صورت رسمی او را در کانون یک رسوایی قرار می‌دهد که همچنان منطقه را تکان می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این نتیجه‌گیری پس از آن اعلام می‌شود که «دونالد ترامپ» و «جان بولتون» تلاش کردند تا محمد بن سلمان را از تحقیقات جنایی که 21 نفر از مقامات سعودی را در این قتل وحشتناک متهم کرد، حفظ کنند.

آبزرور در ادامه ضمن اشاره به دفاع ترامپ از بن سلمان در این ماجرا می‌نویسد: رئیس جمهور آمریکا پیش از این استدلال کرده بود که این قتل از سوی عوامل ناشناسی انجام شده که از دستورات تخطی کرده‌اند. با این وجود سازمان سیا دریافته که کنترل شدید تصمیم‌گیری‌ها در عربستان سعودی از سوی محمد بن سلمان این احتمال را به شدت رد می‌کند.

در همین حال یک مقام اطلاعاتی اروپا در گفت‎وگو با آبزرور گفته است که یافته‌های سیا به شدت به روایت رسمی عربستان سعودی آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما