شناسهٔ خبر: 29430618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت بیش از 4 هزار متر مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید

4 هزار و 290 متر مربع زمین کشاورزی شهرستان های سوادکوه شمالی و بابلسر به چرخه تولید بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: با هدف حفظ و نگهداری از عرصه های کشاورزی و استمرار تولید، 6 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان شناسایی و هزار و 290 متر مربع زمین های کشاورزی وارد چرخه تولید شدند.
قاسم حکمت شعار افزود: آراء صادر شده تغییر کاربری غیرمجاز به نفع این اداره در 7 ماه گذشته ، دو مورد به مساحت 500 متر مربع بوده است.
حمیدرضا رحمانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر نیز گفت: با اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، هفت فقره دیوارکشی غیرمجاز به مساحت 3 هزار متر مربع در زمین های کشاورزی روستای شورک این شهرستان قلع و قمع شد.
هرگونه دیوارکشی و محدود کردن زمین های کشاورزی خارج از طرح هادی روستا و زمین ها با کاربری زراعی در محدوده این طرح ، نیاز به مجوز امور زمین های مدیریت جهاد کشاورزی داشته و کسانی که اقدام به پی کنی و دیوارکشی کنند، با آن ها برخورد قضایی (قلع و قمع) شده زمین های زراعی آنان به چرخه تولید بازگردانده می شود.
برای جلوگیری از تغییر کاربری و برخورد جدی با متخلفان، گشت 131 امور زمین ها روزانه، به دهگردشی در روستاهای تحت پوشش می پردازد.

نظر شما