شناسهٔ خبر: 29428876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ترامپ:

عملکرد رسانه ها درباره گزارش «سیا» عجولانه بود/روابط با عربستان را تضعیف نمی کنیم

دولت آمریکا هنوز منتظر دستیابی به «نتیجه نهایی» در مورد قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی است و تا آن زمان روابط استراتژیک خود با ریاض را تحت تاثیر این مسئله قرار نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،دولت آمریکا هنوز منتظر دستیابی به «نتیجه نهایی» در مورد قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی است و تا آن زمان روابط استراتژیک خود با ریاض را تحت تاثیر این مسئله قرار نخواهد داد.

 

این در حالی است که سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) در گزارشی به طور آشکارا اعلام کرد که ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

 

ترامپ با اشاره به اینکه در دو روز آینده گزارش بسیار کاملی در این زمینه ارائه خواهد شد،گفت که گزارش رسانه ها درباره نتایج «سیا» بسیار «عجولانه» بود.

 

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آنها هنوز هیچ چیز را مورد ارزیابی قرار نداده اند.

 

ترامپ در عین حال این ایده را که ولیعهد عربستان می تواند با قتل روزنامه نگار سعودی مرتبط باشد را رد نکرد و گفت که هر چیزی «ممکن» است.

 

وی افزود:ما قرار است گزارشی داشته باشیم در این باره که چه کسی مسبب این قتل بوده و چه کسی آن را انجام داده است.ما در مورد قتل حرف میزنیم و نه هیچ چیز دیگری .

 

روز جمعه روزنامه واشنگتن پست و دیگر رسانه های آمریکایی گزارش دادند که سازمان سیا با اطمینان بالا می گوید که «محمد بن سلمان»،دستور قتل روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را صادر کرده است.

 

ارزیابی های سیا که مغایر با ادعاهای دولت سعودی درباره بی اطلاعی کامل ولیعهد از این مسئله است به نظر می رسد،کاخ سفید را بر سر دو راهی قرار داده است.

 

اگر ثابت شود گزارش سیا حقیقت دارد،ترامپ باید به وعده خود برای مجازات سخت ریاض عمل کند که این به معنای از دست دادن قرارداد نظامی 110 میلیارد دلاری با ریاض است که سال گذشته منعقد شد.

 

ترامپ تا کنون آشکارا نشان داده است که نمی خواهد هیچ اقدامی را در راستای به خطر انداختن روابطش با ریاض انجام دهد و هنوزهم عربستان را متحد ویژه خود می داند.

نظر شما