شناسهٔ خبر: 29427499 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کونگ فوکاران آذربایجان غربی سه مدال کشوری کسب کردند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی گفت: ورزشکاران استان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور یک مدال نقره و 2 برنز کسب کردند.

صاحب‌خبر -

یوسف بیداردل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات به مدت سه روز به میزبانی سمنان برگزار شد و «آسو سلیمان پور» در وزن منفی 48 کیلوگرم مدال نقره، «مهرداد زارع» در وزن منفی 115 کیلوگرم مدال برنز و «امیررضا نبی نژاد» در وزن منفی 90 کیلوگرم مدال آوران استان در این رقابت ها هستند.
وی ادامه داد: آسو سلیمان پور، احسان حسین زاده، سینا خلیفه قلی، سام جعفری، پدرام رستم زاده، رضا میرزایی، اشکان عبدالله زاده، آرام صالحی نیا، فردی کاویان پور، امیرضا نبی نژاد و مهرداد زارع به مربیگری علی احدی و سرپرستی رحیم پوررسول تیم اعزامی استان به مسابقات قهرمانی کشور بود.
رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی گفت: هوشنگ فریدی نیز به عنوان هیات ژوری عازم این مسابقات شده بود.
به گزارش ایرنا تیر ماه امسال نیز «میلاد عبادی» کونگ فو کار وزن منهای 73 کیلوگرم اهل ارومیه، مدال برنز مسابقات انتخابی و قهرمانی ایران را کسب کرد و به اردوی تیم ملی دعوت شد.
پیشتر نیز چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل پور، عباس پورحسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ فو دعوت شدند.
شهریور 1395 تیم کونگ فوی جوانان آذربایجان غربی مقام نایب قهرمانی ایران را با سه طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کرد.
اوایل بهمن ماه سال 1394 «حسن علیزاده» کونگ فو کار ملی پوش آذربایجان غربی در وزن منهای 80 کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
«عباس پورحسن» یکی دیگر از ملی پوشان استان است که در آذر ماه سال 1393 موفق شد با کسب مقام سومی، مدال برنز مسابقات جهانی روسیه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
حسن پور بیش از 15 مقام قهرمانی کشور و یک نایب قهرمانی لیگ دسته یک ایران را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده و از سال 1390عضو ثابت تیم ملی ایران در اوزان منفی 85 و 88 کیلوگرم بوده است.
این ورزشکار در سال 1391 بهترین کونگ فو کار ایران معرفی شد و از سوی فدراسیون مربوطه مورد تجلیل قرار گرفت.
7156/3072

نظر شما