شناسهٔ خبر: 29426857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی سیرجان

در مراسمی با حضور معاون امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار ساخت کتابخانه مرکزی سیرجان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این کتابخانه با اعتبار 100 میلیارد ریال و در 5 هزار مترمربع زیربنا ساخته می شود و خیر و نیکوکار فرهنگی آقای اصغر ایرانمنش برادر شهید علی ایرانمنش تامین هزینه های آنرا متقبل شده است . در این مراسم که اقای اسماعیل شفاهی معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم حضور داشت اقای اصغر ایرانمنش که تاکنون چند مجموعه فرهنگی و مذهبی را با 50 میلیارد ریال هزینه احداث کرده است گفت امروز که نیاز فرهنگی شهرستان را در کتابخانه مرکزی دیدم مایملک زندگی خود را برای این امر مهم فرهنگی اختصاص دادم و امید است پس از ساخت بتوانم ان را تجهیز کنم.
آقای سید هادی حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تجلیل ازاین خیر فرهنگی گفت : رفع نیاز فرهنگی جامعه در گرو حمایت نیکوکاران و خیرین است تا بتوان کمبودها و خلا ها را پر کرد.
آقای اسماعیل شفاهی معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در سخنانی کوتاه گفت : نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد غیردولتی است که خیرین در آن نقش مهمی دارند واستان کرمان دارای مردمی خیر و نیکوکار در این حوزه است که رتبه خوبی در کشور دارد و تاکنون 31 کتابخانه توسط نیکوکاران در این استان ساخته شده است. در این مراسم اعلام شد استان کرمان دارای 132 باب کتابخانه با 135 هزار نفر عضو است و این کتابخانه ها بیش از یک میلیون و 650 هزار جلد کتاب دارند.

نظر شما