شناسهٔ خبر: 29426546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات ضد نژادپرستی در انگلستان

هزاران نفر از قشر‌های مختلف مردم انگلستان در اعتراض به ریاضت اقتصادی و نژاد پرستی تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم انگلستان در اعتراض به تداوم سیاست ریاضت اقتصادی و افزایش حملات ناشی از نفرت و نژاد پرستی و مهاجر ستیزی در خیابانهای مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2848502" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2279999/2848502?width=350&height=250"></script></div>

معترضان با شعارهای " حملات نژاد پرستانه را متوقف کنید " ، "اسلام هراسی و جنگ بس است " ، " در مقابل نژاد پرستی باستیم " ، " نه به نژاد پرستی نه به فاشیسم" با گذر از مسیر چند کیلومتری در خیابانهای مرکزی لندن ، مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس تجمع و خواسته های خود را بیان کردند .
در این تظاهرات قشرهای مختلف مردم طیفی از خواسته ها را فریاد زدند و توجه دولت به آنها را خواستار شدند .
سخنرانان نیز در این مراسم با انتقاد از سیاستهایی که منجر به افزایش نگران کننده حملات نژاد پرستانه و ناشی از نفرت در انگلیس شده است یکی از عوامل مهم ان را اجرای سیاست ریاضت اقتصادی دانستند و بر ضرورت پایان دادن به ان تاکید کردند .
سخنرانان افزودند: اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و افزایش شمار فقیران موجب شده است زمینه برای گسترش فعالیت گروههای نژاد پرست و فاشیست فراهم شود و انان به بهانه اینکه مهاجران عامل مشکلات جاری شده اند با انان بستیزند .
بسیاری از معترضان با بیان اینکه اجرای سیاست ریاضت اقتصادی مردم را به جان هم انداخته است توقف هر چه زودتر ان را خواستار شدند .
شماری از شرکت کنندگان در این تظاهرات با اشاره به افزایش اسلام هراسی و حملات ناشی از نفرت و نژاد پرستی در انگلیس پس از همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا از جمله علتهای ان را سخنرانی های نفرت پراکن و ضد مهاجران در کارزا این همه پرسی دانستند .
یک شهروند انگلیسی که به همراه مادرش در این تظاهرات حضور یافته بود در مصاحبه با ما گفت : من افتخار می کنم جزئی از این تظاهراتم که قشرهای مختلف مردم در آن حضور یافته اند .
وی افزود : افزایش رفتارهای ناشی از نفرت نگران کننده شده ما می خواهیم اجرای سیاست ریاضت اقتصادی که زمینه ساز اینگونه رفتارهاست و مردم را به جان هم انداخته است زوتر متوقف شود .
در این تظاهرات یک خانم میانسال هم در حالیکه پلاکارد ضد نژاد پرستی در دست داشت درباره پیام این تظاهرات گفت : پیام این معترضان این است که اینجا نباید به سرزمین فاشیست ها و نژاد پرستان و رفتارهای ناشی از نفرت مبدل شود او افزود: با ادامه این روند اینجا به جولانگاه نژاد پرستان مبدل خواهدشد .یک جوان انگلیسی هم درباره خواسته خود گفت : مردم با طیفی از خواسته ها در این تظاهرات حضور یافته اند .وی افزود : ما می خواهیم فاشیست ها و نژاد پرستان را از خیابانهایمان جمع کنند و به انان میدان ندهند .
این جوان معترض گفت : ما می خواهیم انتخابات زود هنگام برگزار و اجرای سیاست ریاضت اقتصادی که فقر را در این کشور گسترش داده است متوقف شود .

نظر شما