شناسهٔ خبر: 29426474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

دولت آمریکا هنوز در مورد قتل خاشقجی به نتیجه قطعی نرسیده است!

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نتیجه تحقیقات سازمان سیا مبنی بر نقش محوری ولیعهد سعودی در قتل«جمال خاشقجی»اعلام کرد که دولت آمریکا هنوز در مورد قتل این روزنامه نگار به نتیجه قطعی نرسیده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، پس از آنکه روزنامه واشنگتن پُست به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شخصاً دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی را صادر کرده است، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دولت این کشور هنوز در مورد قتل این روزنامه نگار سعودی به نتیجه قطعی دست نیافته است!

«هیتر نائورت» در بیانیه ای اعلام کرد: «گزارشهای اخیر مبنی بر اینکه دولت آمریکا در خصوص این موضوع به نتیجه قطعی دست یافته، کذب است».

وی در ادامه گفت: «در مورد قتل آقای خاشقجی هنوز پرسشهای فراوانی بی پاسخ مانده است. وزارت خارجه به بررسی و جستجوی تمام واقعیات مربوط به این ماجرا ادامه خواهد داد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «در عین حال، ما به رایزنی با کنگره و همکاری با سایر کشورها برای محاکمه افرادی که در قتل جمال خاشقجی دست داشته اند، ادامه خواهیم داد».

نائورت مدعی شد که واشنگتن در حال حاضر نیز در حوزه صدور روادید و تحریمها، تدابیر قاطعی علیه افراد مظنون وضع کرده است.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور در مورد نتیجه تحقیقات این سازمان اطلاعاتی پیرامون ماجرای قتل جمال خاشقجی گفتگو کرد.

وی علیرغم اعلام رسمی سازمان سیا مبنی بر مقصر بودن «محمد بن سلمان» در قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول ادعا کرد: «ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی نقشی نداشته است!»

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارش خود به نقل از معاون ترامپ نوشت: «دونالد ترامپ از شواهدی که دست داشتن محمد بن سلمان در قتل خاشقجی را ثابت می کند، مطلع شده؛ اما با این حال به دنبال راه هایی است تا مسئولیت این کار بر دوش محمد بن سلمان نیفتد».

نظر شما