شناسهٔ خبر: 29423799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


  اسامی ۲۲ بازیکن نهایی تیم امید برای سفر به عمان
کادر فنی تیم ملی فوتبال امید پس از انجام آخرین تمرین این تیم در تهران اسامی ۲۲ بازیکن را جهت حضور در مسابقات تدارکاتی برابر عمان اعلام کرد. طبق اعلام کرانچار ۲۲ بازیکن در سفر تیم امید به مسقط حضور خواهند داشت و برای انجام مسابقه دوستانه روز ۲۹ آبان برابر عمان آماده می‌شوند. اسامی بازیکنان حاضر در این فهرست ۲۲ نفره به این شرح است: ابوالفضل جلالی و امید دره (سایپا)، مهدی قائدی، الله‌یار صیادمنش و رضا کریمی (استقلال تهران) امیرروستایی، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد خدابنده لو و نادر محمدی (پیکان) حمیدرضا طاهرخانی (پرسپولیس)، شهاب عادلی (سپاهان)، معراج اسماعیلی (ذوب‌آهن)، محمدمهدی مهدی‌خانی، محمد آقاجانپور و سینا زامهران (پدیده مشهد)، عارف آقاسی (فولاد خوزستان) رضا جبیره و حسین ساکی (صنعت نفت آبادان)، محمدرضا آزادی و علی طاهران (تراکتورسازی تبریز)، امید نورافکن (شارلوای بلژیک) و رضا شکاری (روبین کازان روسیه).اعضای تیم فوتبال امید ایران، بامداد امروز تهران را به مقصد عمان ترک ‌کردند تا روز ۲۹ آبان در مسقط مقابل تیم امید عمان قرار گیرند.
واکنش سردار کمالی
 به شایعه مشکل سربازی «سامان قدوس»
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به شایعات اخیر در مورد سربازی «سامان قدوس» واکنش نشان داد. سردار موسی کمالی درباره اخبار منتشر شده در خصوص غیبت سامان قدوس در بازی دوستانه تیم ملی با ترینیداد و توباگو و اعلام مسئله سربازی برای این غیبت اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و اگر نگرانی هم در این زمینه برای این بازیکن وجود داشته باشد قابل حل است.کمالی اضافه کرد: بر اساس تسهیلات جدیدی که ستاد کل نیروهای مسلح از مردادماه امسال برای یک سری از ورزشکاران فعال در تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های ملی اتخاذ کرده است، سن سربازی برای این افراد افزایش داشته است. کمالی افزود: مشمولان فعال در تیم‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال اگر چنانچه در تیم‌های لیگ برتری فعالیت کنند تا ۲۸ سالگی و اگر چنانچه در تیم ملی فعالیت داشته باشند تا ۳۰ سالگی می‌توانند اعزام خود به سربازی را به تاخیر انداخته و وارد غیبت نشوند. وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به عضویت سامان قدوس در تیم ملی فوتبال، این فرد تا ۳۰ سالگی معافیت موقت از سربازی داشته و مسئله سربازی نمی‌تواند مانع ورود خروج وی به کشور شود.
بازگشت تیم‌های عراقی به لیگ قهرمانان بعد از یک دهه
تیم‌های عراقی بعد از ۱۰ سال حضور در AFC CUP سرانجام به لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا چند هفته دیگر، مرحله پلی‌آف خود را آغاز می‌کند. در این مرحله سهمیه تیم‌های ایرانی نسبت به دوره قبل کاهش یافت و به ۲+۲ رسید. این در حالی است که فصل قبل سهمیه فوتبال ایران ۳+۱ بود. در واقع محرومیت عراقی‌ها به خاطر امنیت باعث شده بود سهمیه ایران ۳+۱ باشد. در نهایت با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های عراقی بعد از ۱۰ سال حضور در سطح پایین‌تر رقابت‌ها، به لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. الزورا به عنوان قهرمان در مرحله گروهی حاضر خواهد بود و نیروی هوایی نیز دومین تیم عراقی است که از مرحله پلی‌آف در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. سال گذشته فوتبال ایران امتیاز 78/908 را در رده‌بندی داشت و بعد از امارات و عربستان در رده سوم غرب آسیا بود ولی در این دوره قطری‌ها توانستند به رده سوم صعود کنند و امتیاز ایران در این رده‌بندی که سهمیه کشورها بر اساس آن است به 71/851 کاهش یافت. قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پنج‌شنبه همین هفته برگزار می‌شود. حضور دو تیم پرسپولیس (قهرمان لیگ) و استقلال (قهرمان جام حذفی) در مرحله گروهی قطعی است و تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا باید با رقیبان خود در پلی‌آف دیدار کنند.
سقوط آلمان در لیگ ملت‌های اروپا
پیروزی خانگی دو بر صفر هلند برابر فرانسه به منزله سقوط آلمان از سطح نخست لیگ ملت‌های اروپا بود. در ادامه دیدارهای لیگ ملت‌های اروپا جمعه شب چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها هلند در خانه توانست فرانسه قهرمان جهان را که چند بازیکن خود از جمله پوگبا، مندی و مارسیال را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت با دو گل شکست دهد. جورجینیو فاینالدام در دقیقه ۴۴ نیمه نخست برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد تا هلندی‌ها که در فاینورد بازی می‌کردند نیمه نخست را با برتری به رختکن بروند. در نیمه دوم نیز درخشش لوریس دروازه‌بان فرانسه، بارها هلندی‌ها را ناکام گذاشت تا اینکه ممفیس دپای در اواخر بازی از روی نقطه پنالتی گل دوم بازی را برای لاله‌های نارنجی به ثمر رساند. با این نتیجه تیم ملی آلمان به سطح دو رقابت‌ها سقوط کرد.هلند در بازی بعدی خود باید برابر آلمان قرار گیرد. در دیگر دیدارها این نتایج به دست آمد :*اسلواکی ۴ - اوکراین یک * ولز یک - دانمارک ۲* قبرس یک - بلغارستان یک* اسلوونی یک - نروژ یک* جبل الطارق ۲ - ارمنستان ۶ * لیختن اشتاین صفر - مقدونیه ۲.
نیمکت پرسپولیس خالی ماند
با برگزاری مسابقه در روزهای فیفا و عدم حضور ملی‌پوشان، نیمکت پرسپولیس خالی خواهد ماند و تعداد بازیکنان در اختیار برای بازی با پیکان، به 18 نفر نخواهد رسید. با توجه به مصدومیت محمد انصاری در صورت عدم حضور ملی‌پوشان بزرگسال و المپیکی، تعداد سرخپوشان که برای بازی برابر پیکان در تاریخ اعلام شده در اختیار خواهند بود، به 18 نفر هم نخواهد رسید. سیدجلال حسینی، بوژیدار رادو شوویچ، گادوین منشا، شایان مصلح، محسن ربیع‌خواه، امید عالیشاه، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، آدام همتی، سیامک نعمتی، علی علیپور، احسان علوان‌زاده، ابوالفضل درویش‌وند، شاهین عباسیان، محمد احسان حسینی، محمد امین اسدی و احمد بهاروندی، تمام موجودی حال حاضر پرسپولیس در غیاب مصدومان و پنج ملی‌پوش هستند که به این ترتیب با حضور همه نفرات، باز هم نیمکت پرسپولیس جای خالی خواهد داشت.

نظر شما