شناسهٔ خبر: 29420922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدان در اکنلو

بزرگترین و قدیمی‌ترین کتابخانه روستایی استان همدان در روستای هدف گردشگری اکنلوی بخش شیرین سو فعال است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، حجت الاسلام عماد الدین رضایی در سال ۱۳۷۰ رسما بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدان را ایجاد کرد و هم اکنون در این کتابخانه با بیش از ۴ هزار عضو فعال از سراسر کشور، ۲۵ هزار جلد کتاب در زمینه‌های دینی، مذهبی، زندگی نامه ائمه و معصومین (ع) , تاریخ، فلسفه، سیاست، فقه، روانشناسی و داستان و شعر وجود دارد.
با اینکه عمده کتاب‌های او دینی و مذهبی است، ولی تلاش کرده متناسب با هر ذوق و سلیقه‌ای کتاب در کتابخانه خود داشته باشد.
حجت الاسلام رضایی خود موالف است و کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی تاکنون چاپ کرده و یکی از کتاب‌های وی دوبیتی‌های باباطاهر است.
این کتابخانه کاملا با هزینه‌های شخصی حجت الاسلام رضایی راه اندازی شده و برخی کتاب‌ها را هم به صورت رایگان به کتابخانه وی هدیه داده اند.
حاج آقا رضایی انگیزه خود از ایجاد کتابخانه در روستا مادرش و تلاش‌های ایشان دانست و گفت:: هدفم از اینکار جلب رضایت خداوند و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی روستای محل تولدم است.
این فعال عرصه فرهنگ در همدان و تهران هم کتابخانه دارد و خود در حال تدریس در دانشگاه‌های حوزوی است و کتاب‌های زیادی به کتابخانه‌های همدان و دیگر شهر‌ها اهدا کرده است.
روستای اکنلو به جز این کتابخانه یک کتابخانه عمومی دیگر با بیش از ۵ هزار جلد کتاب و ۵۰۰ عضو دارد که توانسته کتابخانه برتر استانی شود.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2847801" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2279718/2847801?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما