شناسهٔ خبر: 29414004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه دومین روز نمایش فیلم‌های جشنواره رشد ؛

نمایش اسکی‌باز و گام‌های قهرمان در جشنواره رشد

تهران- ایرنا- دومین روز از چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش سه فیلم بلند «بیست و یک روز بعد» ، «اسکی‌باز» و «گام‌های قهرمان» پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، فردا 27 آبان ماه و در دومین روز از این جشنواره بیش از 80 فیلم کوتاه، پویانمایی و سه فیلم بلند داستانی از ایران و جهان به نمایش در می‌آید.
در سالن شماره 1 سینما فلسطین و از ساعت 8 و 45 دقیقه تا 10 به ترتیب فیلم‍های تتراکرومات (داستانی ایرانی)؛ مسواک (پویانمایی ایرانی)؛ بی‌آب (پویانمایی ایرانی)؛ می‌خواهم در باغ وحش زندگی کنم (پویانمایی روسیه)؛ نشانه‌های شنی (پویانمایی ایتالیا)؛ ماهی و گربه (پویانمایی ایران)؛ دیدی و بودی؛ یک تقلب کوچولو (پویانمایی ایران) و تنها آرزوی من نمایش داده می‌شوند.
در همین سالن در سانس 10 و 15 دقیقه تا 11 و 30 فیلم‌های بیرون از خانه (پویانمایی فرانسه)؛ مثل من (پویانمایی هند)؛ روباه و غازهای وحشی (پویانمایی ایران)؛ بال‌ها (پویانمایی فرانسه)؛ شب ترسناک لومو (پویانمایی ایران)؛ چرت (پویانمایی آمریکا)؛ نظر شما چیه (پویانمایی ایران)؛ سفیران کیهان (پویانمایی مجارستان)؛ می‌خواهم در باغ وحش زندگی کنم (پویانمایی روسیه) و آگهی نچسبانید (پویانمایی کانادا) روی پرده می‌روند.
سالن شماره یک در سانس عصر از ساعت 15 و 30 تا 17 دو مستند آموزش برای زندگی و صلح (مستند مکزیک) و افسونگر افسانه‌ای (مستند ایران و فیلم کوتاه داستانی آنا از ایران نمایش دارد.
در بخش قربانیان بی گناه 2 ؛ در سانس 17 و 30 تا 19 فیلم‌های بچه خور (داستانی ایران)؛ گوش کنید (مستند هلند)؛ تلخ (داستانی ایران)؛ تیله (داستانی فنلاند)؛ من را ببین (پویانمایی ایران) و چپ راست (داستانی تونس) روی پرده می‌رود.
فیلم بلند سینمایی «بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان 19 و 30 تا 21 نمایش داده می‌شود؛ این فیلم داستان برخورد رویاهای یک نوجوان جنوب شهری با سختی‌های زندگی است.
در سالن شماره 2 هم در اولین سانس که از ساعت 8 و 45 تا 10 صبح است؛ فیلم‌های کوتاه گرگم و گله می‌برم (پویانمایی ایران)؛ دخترک باتیک (پویانمایی مالزی)؛ جنگل تاریک تاریک (پویانمایی دانمارک)؛ انسان (داستانی ایران)؛ وصل- قطع (پویانمایی هند)؛ یک روز خوب (داستانی هند)؛ رویای ناتمام (داستانی ایران) از درون (داستانی مصر) و نمایش مانسون (مستند هلند) نمایش دارند.
ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 در همین سالن فیلم‎های کوتاه پر (پویانمایی ایران)؛ خرس عروسکی (پویانمایی ایتالیا)؛ روف (پویانمایی آلمان)؛ زمزمه‌های سرزمین من (پویانمایی ایران)؛ لاک پشت (پویانمایی روسیه)؛ جادوگر گرگ و میش (پویانمایی چک)؛ آسمان آریان (پویانمایی کانادا)؛ من و تو، ما 2(داستانی ایران)؛ پزشک هیولاها (داستانی برزیل)؛ منتظرت هستم؛ تن تن (داستانی فیلیپین)؛ من گدا نیستم (داستانی هند) و من کفاشم (مستند مولداوی) روی پرده می‌روند.
دو مستند «ایراکو» و «بخت سپید» و فیلم داستانی «بدون قلط » از ایران هم در سانس 15 تا 16 و 30 در سالن شماره 2 نمایش دارند.
دو فیلم بلند سینمایی «اسکی‌باز» ساخته فریدون نجفی از ایران و «گام‌های قهرمان»ساخته هندی دینکون از کشور کلمبیا در ساعت 17 و 19 روی پرده می‌روند.
اسکی‌باز اولین فیلم بلند سینمایی فریدون نجفی است که سال 1396 در ارتفاعات زردکوه بختیاری ساخته شده است. این فیلم که نگاهی انسانی و عاطفی به زندگی کودکان و نوجوانان دارد هفت پروانه زرین از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران را در کارنامه خود دارد.
در سالن شماره 3 سینما فلسطین؛ ساعت 8 و 45 تا 10 فیلم‌های کوتاه پسر دریا (پویانمایی ایران)؛ دو بالون (پویانمایی آمریکا)؛ شش خونه (داستانی ایران)؛ مامان (داستانی ترکیه)؛ دا (داستانی ایران) و قارلاواج (داستانی ایران) روی پرده می‌روند.
ساعت 10 و 15 تا 11و 30 هم فیلم‌های آدم خانگی (پویانمایی ایران)؛ پناهنده (داستانی ترکیه)؛ عروسک‌های تکه پاره (داستانی آلمان)؛ بالانس (داستانی ایران)؛ پرواز برگ‌ها (پویانمایی ایتالیا)؛ خانه رنگ‌ها (پویانمایی آرژانتین)؛ ژاکت (داستانی ایران)؛ ثابت (مستند سنگاپور)؛ این یک بازی نیست (داستانی ایران) و کوک (داستانی هند) نمایش داده می‌شوند.
ساعت 14 و 15 تا 15 و 45 دقیقه مستندهای دهکهان؛ سیاره ما و دوستان سیار از ایران روی پرده می‌روند، همچنین در این سانس و در همین سالن دو فیلم داستانی قارلاواج از ایران و جنگجوی مالتی از مالت نمایش دارند.
در بخش پویانمایی برای بزرگسالان در این روز و سالن شماره 3 زمزمه‌های سرزمین من از ایران؛ قلدر از هند؛ اشک باران از ایران؛ آی رونی از استرالیا؛ آلفابت از ایران؛ بریتانیایی کبیر از انگلستان؛ دنیای سبز از ترکیه و پسر دریا از ایران نمایش داده می ‌وند.
آخرین سانس این سالن هم اختصاص پیدا کرده است به فیلم‌های هدیه (داستانی از ایران) و دو مستند دهقان فداکار و ایران محشره که در سانس 18 و 45 تا 20 و 15 روی پرده می‌روند.
چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی- آموزشی و تربیتی رشد از جمعه 25 آبان در سینما فلسطین آغاز شده و تا 2 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**9246** 1055

نظر شما