شناسهٔ خبر: 29412370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

در حوزه مرکبات نیازمند صنایع تکمیلی و تبدیلی هستیم

رئیس اتاق بازرگانی مازندران صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با اعلام اینکه امسال 75 تن برنج به کشور کانادا صادر شده است اظهار داشت: برنج از ظرفیت های خوب استان به شمار می رود ،می توان با برنامه ریزی و حمایت مناسب آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.

وی نبودن سورتینگ مناسب برای نگهداری از مرکبات را از دغدغه های استان در این حوزه برشمرد و بر ساماندهی و توسعه سورتینگ استاندارد تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به ظرفیت استان در بخش تولید برنج اشاره و اینکه بیشتر میزان تولید برنج در استان سنتی است گفت: به دلیل وجود شالیکوبی های  سنتی در استان با افزایش ضایعات مواجه ایم.

وی زنجیره تولید برنج در استان را امری مهم برای توسعه صادرات برشمرد و افزود: بیشتر کارخانه های تولید برنج در استان سنتی است و جهاد کشاورزی باید برای نوسازی واحدهای تولیدی برنامه ریزی کند.

مهاجر با اشاره به فصل برداشت مرکبات در استان گفت: هر سال جلسات زیادی در حوزه مرکبات برگزار می شود اما به دلیل عدم سورتینگ های مناسب بخشی از مرکبات تولیدی در انبارها فاسد و پوسیده می شود.

وی به راه اندازی پایانه در جویبار اشاره کرد و افزود: پایانه ها نقش اثر گذاری در حل مشکل مرکبات استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد و ادامه داد: بسیاری از صنایع تکمیلی وابسته در رکود و خواب به سر می برند و بایستی در این بخش نیز برنامه ریزی شود.

مهاجر باتاکید براینکه ذائقه مصرف کنندگان و بازار داخلی را شناسایی کنیم ادامه داد: متاسفانه نیازهای بازار مصرف را نمی شناسیم.

 

نظر شما